Tendences mainās, taču Latvijas iedzīvotāji joprojām ir baltās kafijas mīļotāji. Visiecienītākie kafijas dzērieni pie mums ir Latte un Kapučino, savukārt kopumā dzērienus ar pienu izvēlas aptuveni 60% no visiem klientiem, liecina "Statoil Fuel & Retail Latvia" (Statoil) apkopotā informācija.
Latvijā kafijas tradīcijas atšķiras no skandināviem, kas ir izteikti melnās kafijas lietotāji. Zviedrijā, Dānijā un Norvēģijā melno kafiju izvēlas divas trešdaļas no visiem klientiem.
Kā norāda "Statoil Fuel & Retail" kafijas eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi Pelle Andersons, kafijas dzeršanas paradumus nosaka tradīcijas, tāpēc arī Statoil tīklā katrai valstij sākot no Rīgas un beidzot ar Toronto izstrādāta savakafijas recepte: "Radot garšas buķeti, esam ņēmuši vērā latviešu vēlmi pēc nedaudz lielāka salduma un izstrādājuši recepti, kas labi garšo gan melna, gan ar pienu."
Pēc Andersona vārdiem, kafijas dzeršanas tradīcijas mainās lēni, taču pārmaiņas redzamas gan Eiropā, gan citviet pasaulē, arī Latvijā: "Redzam, ka šeit cilvēki nedaudz vairāk sāk dzert melno kafiju, tāpēc rūpīgi sekojam pieprasījumam un katru gadu cenšamies kafijas receptes nedaudz pamainīt." Statoil īpaši rūpējas par ūdens kvalitāti, jo tas veido 97,5% dzēriena. "Mēs izmantojam tikai filtrētu ūdeni, kas ne vien izceļ kafijas garšu, bet arī nodrošinakafijas automāta ilgāku darbību," uzsver Pelle Andersons, kurš šobrīd Eiropā iecienīto kafijas tradīciju un augstās kvalitātes solījumu ievieš arī Statoil īpašnieku pārstāvētajos veikalos Kanādā un ASV.