Idejai par mācību gada pagarināšanu nebūtu šobrīd jābūt IZM prioritātei

© F64

Idejai par mācību gada pagarināšanu nebūtu jābūt Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) prioritātei, uzskata Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga

Sarunā ar aģentūru LETA viņa norādīja, ka IZM jau ilgstoši nav atrisinājusi daudzas gadiem sasāpējušas nozares problēmas, kuras ir jārisina prioritārā kārtībā. Vanaga uzsvēra, ka patlaban izglītības sektorā ir daudz nevienlīdzības, kas ministrijai būtu jāmazina, tostarp beidzot jāpabeidz pedagogu atalgojuma reforma.

"Prioritārā lieta būtu izdarīt kaut ko sen solītu. Jaunas idejas jāvirza rāmāk un pakāpeniski, lai netracinātu sektoru," sacīja Vanaga.

Vanaga skaidroja, ka LIZDA ir gatava dialogam ar IZM par mācību gada pagarināšanu, uzklausot šādas idejas ieviešanas rīcības plānu un sekas, jo tas radīs arī fiskālo ietekmi.

"Ideja kā tāda ir apspriežama, un mēs esam gatavi par to runāt. Tomēr IZM ir jāskaidro konkrētie soļi mācību gada pagarināšanai," pauda arodbiedrības vadītāja.

LETA jau ziņoja, ka izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V) solījis virzīt ideju par mācību gada pagarināšanu par divām nedēļām.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais