Gandrīz 80% iedzīvotāju atbalsta seju aizsedzoša apģērba nēsāšanas aizliegumu

© Scanpix

Tieslietu ministrija aicina sabiedrību līdz 26.martam iesaistīties likumprojekta izstrādes procesā, ar kuru paredzēts noteikt ierobežojumu nēsāt seju aizsedzošu apģērbu publiskās vietās.

Lielākā daļa (77%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalsta šādu Tieslietu ministrijas izstrādātu likumprojektu (42% - noteikti jā; 35% - drīzāk jā). To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes” martā veiktais pētījums.

Tikai 16% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā neatbalsta Tieslietu ministrijas izstrādāto likumprojektu par seju aizsedzoša apģērba nēsāšanas ierobežošanu publiskās vietās (11% - drīzāk nē; 5% - noteikti nē).

 7% iedzīvotāju nav pauduši konkrētu viedokli šajā jautājumā.

Uzziņai par likumprojektu

Likumprojekts paredz noteikt ierobežojumu nēsāt seju aizsedzošo apģērbu publiskās vietās. Šāds ierobežojums attiecās uz jebkura veida seju aizsedzošu apģērbu, piemērām, maskas, balaklavas, ķiveres, lakati un kapuces, kas aizsedz seju, kā arī sieviešu seju aizsedzošs apģērbs. Likumprojekta paredzētie ierobežojumi neattiektos uz reliģisko organizāciju dievnamiem, lūgšanu telpām, telpām, kurās tiek veikta reliģiskā darbība, kā arī slēgtiem privātiem pasākumiem, kas notiek publiskajā vietā, kā arī uz privātpersonai piederošu nekustamo īpašumu, kur īpašnieks nosaka nekustamā īpašuma izmantošanas noteikumus un kārtību.

Avots: https://www.tm.gov.lv/lv/cits/pazinojums-par-lidzdalibas-iespejam-likumprojekta-seju-aizsedzosa-apgerba-nesasanas-ierobezojuma-lik

Par aptauju

Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes”, laikā no 2016.gada 1. līdz 3.martam ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Svarīgākais