"Latvijas Dzelzceļš" (LDz) desmit gadu laikā ir iespējams izveidot par labāko uzņēmumu Baltijā, šodien preses konferencē paziņoja LDz jaunais valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.
Pēc Bērziņa vārdiem, to varot panākt ar efektīvu pārvaldību un efektīviem biznesa procesiem. Sadarbība ar "Rail Baltica" projektu arī esot veids, kā šo mērķi panākt.
Patlaban gan kravu kritums ir apmēram par 17-20%, atzina Bērziņš. LDz esot būtiski kravu īpašniekiem un valstīm apliecināt, ka kravu tranzīts caur Latviju ir drošs, efektīvs un pietiekami ekonomisks. Tāpat esot būtiski sniegt vienotu Latvijas spēlētāju piedāvājumu.
Bērziņš uzskata, ka akcionāra izvēle apstiprināt viņu LDz vadītāja amatā ir viņa iepriekšējā darba novērtējums. Tāpat viņš norādīja, ka nekas kardināli uzņēmumā netiks mainīts. LDz jau iepriekš esot veicis ieguldījumus dzelzceļa infrastruktūrā gan kravu, gan pasažieru pārvadājumu vajadzībām. Šis darbs arī esot jāturpina.
Viņš neuzskata, ka Latvijas infrastruktūras maksas ir dārgas, jo dažāda veida pētījumos tiekot ņemti vērā dažādi pieņēmumi. Piemēram, Skandināvijas valstīs valsts dotē infrastruktūru teju 90% apmērā, savukārt Latvijā LDz uztur infrastruktūru par saviem līdzekļiem.
Bērziņš gan norādīja, ka līdz ar izmaiņām normatīvajā regulējumā situācija mainīsies. Turpmāk valstij ar infrastruktūras turētāju būšot jānoslēdz līgums, kurā tad arī tikšot noteikts, kādas investīcijas ir jāveic, cik ātru kravu pārvietošanos ir jānodrošina, jo tieši no šiem faktoriem esot atkarīgas izmaksas.
Bērziņš norādīja, ka kravas ir jādažādo, tāpēc uzņēmums raugās gan Ķīnas, gan Kazahstānas, gan ASV virzienā. Arī šeit būtiskākais esot pārliecināt par tranzīta ceļa drošumu un efektivitāti. Infrastruktūra esot labā stāvoklī, tāpat nevarot teikt, ka kravas pazūd kā dažā labā citā valstī.
LDz meitasuzņēmums "LDz Loģistika" strādāšot pie kopēja loģistikas piedāvājuma izstrādāšanas un prezentēšanas. Mērķis būšot, lai apvienotu visu Latvijas spēlētāju intereses vienotā piedāvājumā, kas esot jāpasniedz atraktīvi gan kravu īpašniekiem, gan valstij. Turklāt "LDz Loģistika" strādātu gan dzelzceļa, gan autotransporta piedāvājumiem. Plānots pārskatīt arī šī uzņēmuma darbinieku atalgojumu sistēmu un vērtēt to pēc panāktajām veiksmēm vai neveiksmēm. "LDz Loģistikas" jautājums valdības sēdē tikšot skatīts marta beigās. Iepriekš šis uzņēmums bija "LDz Cargo" meitasuzņēmums.
Bērziņš skaidroja, ka vēl viens potenciāls esot iekšzemes kravu pārvadājumu jomā. Pagaidām tie esot tikai 2% no kopējā apjoma, taču esot iespējas šo īpatsvaru palielināt.
Kā ziņots, nominācijas komiteja par atbilstošāko kandidātu LDz valdes priekšsēdētāja amatam ir izraudzījusies līdzšinējo uzņēmuma valdes locekli Edvīnu Bērziņu, informēja Satiksmes ministrijā. Pagājušās nedēļas ceturtdienā Bērziņu amatā apstiprināja akcionārs.
Konkurss uz LDz valdes priekšsēdētāja amatu tika izsludināts pēc tam, kad no šī amata aizdomās par kukuļņemšanu tika atstādināts ilggadējais kompānijas vadītājs Uģis Magonis. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs Magoni tur aizdomās par aptuveni pusmiljona eiro liela kukuļa pieņemšanu.
LDz valdes priekšsēdētāja amata kandidātu atlasi veica Satiksmes ministrijas (SM) izraudzīts uzņēmumu SIA "Executive Search Baltics". Nominācijas komiteja iesaistījās procesā pēc tam, kad kandidāti bija izvērtēti un palikuši galvenie pretendenti uz amatu. Komiteju vadīja SM valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa, un tajā darbojas arī dzelzceļnieku arodbiedrības pārstāvis Savelijs Semjonovs, Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Līga Meņģelsone un Pārresoru koordinācijas centra vadītājs Pēteris Vilks.
LDz valdes priekšsēdētāja amata kandidātu vērtēšanas procesa izraudzītā "īsā saraksta" kandidātu vidū bija LDz valdes locekļi Aivars Strakšas un Bērziņš, kā arī "LDz Cargo" vadītājs Māris Bremze, SIA "AV Investments" līdzīpašnieks un valdes loceklis Vladimirs Čamāns, uzņēmuma "OpusCapita" valdes loceklis Aldis Greitāns un kādreizējais Latvijas Pasta vadītājs Māris Kleinbergs, kurš ir loģistikas uzņēmuma SIA "Schenker" valdes loceklis.
.