PTAC piemēro 4500 eiro sodu "InCredit Group" par maldinošu komercpraksi

© F64

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir piemērojis 3000 eiro sodu SIA "Pigu Latvija" un 4500 eiro sodu SIA "InCredit Group" par maldinošas komercprakses īstenošanu.

Kā aģentūru LETA informēja PTAC preses pārstāve Sanita Gertmane, sods piemērots par abu uzņēmumu īstenoto komercpraksi, izplatot reklāmas ar saukļiem "Bezprocentu kredīts! Pērc un nepārmaksā! 0% Kredīts. Izmanto!" un "bezprocentu kredīts".

2015.gada augustā PTAC, sākot izvērtēt "Pigu Latvija" un "InCredit Group" dažādos plašsaziņas līdzekļos intensīvi izplatītās reklāmas par pieejamajiem bezprocentu kredītiem dažādu preču iegādei, konstatēja, ka reklamētais kreditēšanas pakalpojums nav "bezprocentu kredīts" ar 0% likmi, bet gan maksas kredīts, un patērētājam par šo kreditēšanas pakalpojumu jāmaksā noteikta naudas summa atkarībā no kredīta apjoma.

Reklāmā tika minēts šāds piemērs: "Preces cena - 90 eiro. Kredīta summa - 90 eiro. Ikmēneša maksājuma aprēķins, ievērojot, ka pirmā iemaksa ir 0%, kredīta termiņš ir 12 mēneši, mēneša maksājums - 8,25 eiro, gada procentu likme - 19,53 eiro, avanss - 0. Aizņēmuma likme gadā - 0%. Kopējā maksājamā summa - 99 eiro."

"Jautājumā par finanšu pakalpojumu reklāmām PTAC viedoklis ir viennozīmīgs, tās nedrīkst maldināt patērētājus vai veicināt bezatbildīgu aizņemšanos, kam PTAC šogad pievērsīs īpašu uzmanību. Savukārt patērētājus aicinu rūpīgi izvērtēt kreditēšanas pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus, pievēršot uzmanību arī kredīta kopējām izmaksām, kas no šā gada janvāra tiek ierobežotas, kā arī tiek izteiktas kā gada procentu likme," aicina PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

Lai skaidrotu savu interpretāciju un palīdzētu komersantiem izprast negodīgas komercprakses aizlieguma likuma normas, veidojot tieši kreditēšanas produktu reklāmas, PTAC ir izstrādājis Vadlīnijas godīgas komercprakses īstenošanai patērētāju kreditēšanas jomā.

Latvijā

Tuvojoties Ziemassvētkiem un gada nogalei, “If Apdrošināšana” tehnoloģiju eksperti aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību saviem paradumiem tiešsaistē. Svētku laikā, kad aktīvi iepērkamies internetā, saņemam daudz e-pasta vēstuļu ar it kā neticamiem piedāvājumiem. Pavadot vairāk laika virtuālajā vidē, ir būtiski parūpēties par savu digitālo higiēnu. Šogad ieteicams līdzās tradicionālajiem svētku pārsteigumiem padomāt par dāvanu sev un tuviniekiem – apzinātāku rīcību interneta vidē.

Svarīgākais