Ceļu sakārtošanas programma netiek pildīta, Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" teica "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš
Viņš skaidroja, ka vairāk nekā 53% Latvijas ceļu ir kritiskā stāvoklī. Pateicoties Eiropas Savienības (ES) finansējumam, ir samazināta ceļu kvalitātes lejupslīde. Ja katru gadu tā samazinājās par 7% - 9% procentiem, tad tagad tie ir 2% gadā.
Bērziņš norādīja, ka pateicoties ES līdzekļiem galvenie valsts ceļi pamazām tiek sakārtoti, taču problēmas ir ar vietējiem un reģionālajiem ceļiem, kur asfalts nav remontēts 40 un pat 50 gadus. Viņaprāt, nav jēgas remontēt galvenos ceļus, nedomājot par vietējiem un reģionālajiem ceļiem. Tie esot atslēgas ceļi, kas savieno apdzīvotās vietas.
LCB vadītājs informēja, ka mums ir iedots ES finansējums, pateicoties solījumiem, ka tiks palielināts Latvijas valsts finansējums, un samazināts ES finansējums. Taču realitāte no solījumiem atpaliek par 179 miljoniem eiro.
Līdz 2019.gadam nauda būs iztērēta un ja mēs nebūsim pildījuši savus solījumus, tad neviens ar mums vairs nerunās. Kādēļ ES jāinvestē mūsu ceļos, ja mēs paši to nedarām, skaidroja Bērziņš.
Viņš arī norādīja, ka, braucot pa sliktiem ceļiem, mēs katru gadu zaudējam ap 880 miljoniem eiro.