RAPLM attīstīs pašvaldību vienoto informācijas sistēmu

Lai nodrošinātu kvalitatīvu datu apmaiņu starp valsts institūcijām un pašvaldībām un pašvaldību funkciju izpildes informatizāciju, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) ir izstrādājusi pašvaldību vienotās informācijas sistēmas (PVIS) attīstības koncepciju.

Tā paredz samazināt valsts institūciju un pašvaldību izdevumus informācijas sistēmu uzturēšanai.

PVIS ir valsts atbalsta instruments pašvaldībām, nodrošinot funkciju izpildes informatizāciju un elektronisku datu apmaiņu ar četriem valsts reģistriem. Veicot izmaiņas normatīvajos aktos, paredzēts noteikt centralizētu datu apmaiņu starp pašvaldībām un valsts, izmantojot Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu savietotāju.

RAPLM, izvērtējot pašvaldību vienotās informācijas sistēmas attīstības iespējas 2009.-2013.gadam, uzskata, ka PVIS savienojamības funkcionalitāti nepieciešams attīstīt piesaistot Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējumu, savukārt lietojumprogrammatūru nodot publiskai lietošanai kā atklātā pirmkoda programmatūra.

PVIS koncepcija ir pirmais solis turpmākai politikas izstrādei pašvaldību informācijas tehnoloģiju izmantošanas jomā, lai nodrošinātu valsts un pašvaldību pakalpojumu pieejamību un kvalitāti iedzīvotājiem.

PVIS projekts tika uzsākts 1998.gadā, kas paredzēja izveidot modernu informācijas sistēmu pašvaldību funkciju informatizācijai un elektroniskai datu apmaiņai ar valsts informācijas sistēmām un valsts reģistriem. No 1998. līdz 2004.gadam PVIS projekts tika finansēts no valsts investīciju programmas. Nepietiekamā finansējuma dēļ PVIS netika izveidots kā informācijas sistēma, kuru izmanto visas pašvaldības.

Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas attīstības koncepcija 2009.-2013.gadam pirmdien, 15.februārī, tika atbalstīta Ministru kabineta komitejā. Par šo jautājumu vēl jālemj Ministru kabinetā.

Svarīgākais