Augulis: Pēc stratēģiskā investora piesaistes valstij jāsaglabā "airBaltic" akciju kontrolpakete

© F64

Arī pēc stratēģiskā investora piesaistes valstij būtu jāsaglabā kontrolpakete nacionālajā aviokompānijā "airBaltic", intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Līdz ar to, iespējamajam stratēģiskajam investoram varētu piedāvāt līdz 49% aviokompānijas daļu.

Kā norādīja Augulis, jaunajā lidsabiedrības akcionāru līgumā ar Vācijas uzņēmēju Ralfu Dītrihu Montāgu-Girmesu ir atrunāts, ka gadījumā, ja tiek piesaistīts stratēģiskais investors, finanšu investoram jāpārdod savas daļas.

Augulis skaidro, ka kontrolpaketes saglabāšana valstij nepieciešama, lai "airBaltic" varētu saglabāt nacionālās aviokompānijas statusu un varētu veikt lidojumus Eiropas Savienībā bez ierobežojumiem.

Kā ziņots, janvārī tika parakstīts lidsabiedrības "airBaltic" akcionāru līgums starp Latvijas valdību un vācu uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu. Saskaņā ar šo līgumu Latvijas aviokompānijā tiks ieguldīti 132 miljoni eiro ar mērķi modernizēt tās floti un īstenot aviokompānijas biznesa plānu "Horizon 2021".

Saskaņā ar valdības akceptēto darījumu vācu investors pēc tā noslēgšanas kļūs par 20% aviokompānijas akciju īpašnieku, bet pārējās akcijas paliks Latvijas valsts īpašumā. Montāgs-Girmess 52 miljonus eiro aviosabiedrībā ieguldīs līdz marta beigām. Investors stāstīja, ka vienošanās par viņa ieguldījumu paredz visus tos nosacījumus, par kuriem tika runāts ar valdību, bet konfidencialitātes dēļ līguma detaļas netika atklātas.

Valdība pērn arī uzdeva Satiksmes ministrijai sadarbībā ar "airBaltic" veikt nepieciešamās darbības, lai ne vēlāk kā divu gadu laikā piesaistītu "airBaltic" stratēģisko investoru. Kā iepriekš intervijā aģentūrai LETA norādīja Augulis, kamēr "airBaltic" ir negatīvs pašu kapitāls, stratēģisko investoru ir grūti piesaistīt, taču izveidotajai darba grupai tas ir jādara, un pagaidām par kāda papildu konsultanta piesaisti nav domāts.

Latvijā

Cik prātīgi un lietderīgi tiek sadalīta nauda nākamā gada budžetā; pie kā novedīs ārējā parāda audzēšanas alkas; kādēļ nespējam izrauties no stagnācijas ekonomikā; kurp dodamies “zaļā kursa” ideologu pavadā – “nra.lv” saruna ar bijušo premjeru un savulaik ilggadēju vides ministru Induli Emsi.

Svarīgākais