"airBaltic" stratēģisko investoru pagaidām meklēs bez papildu konsultanta piesaistes

© F64

Kamēr lidsabiedrībai "airBaltic" ir negatīvs pašu kapitāls, stratēģisko investoru ir grūti piesaistīt, taču izveidotajai darba grupai tas ir jādara, un pagaidām par kāda papildu konsultanta piesaisti nav domāts, intervijā aģentūrai LETA norāda jaunais satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Viņš uzsver, ka patlaban lidsabiedrības finanšu investors no Vācijas ir parakstījis līgumu un ir jāgaida, kamēr līgumsaistības tiks pildītas. "Tālāk ir jāturpina darbs pie stratēģiskā investora piesaistīšanas, tāpēc arī pērn premjerministres vadībā - un droši vien jaunais premjers pārņems - izveidota darba grupa tieši stratēģiskā investora piesaistei. Tur ir iesaistīti vairāki resori un ministrijas, lai šo plānu realizētu," uzsver Augulis.

Jautāts, vai nav domāts piesaistīt starptautisku partneri investora meklēšanai, ministrs norāda, ka pašlaik to ir uzņēmusies darīt darba grupa. "Vai darba grupai ir nepieciešams kāds konsultants vai speciālists papildu klāt, to nākotnē vērtēs," skaidro Augulis.

Biznesa plānā ir paredzēts, ka stratēģiskais investors ir jāatrod, lai nodrošinātu veiksmīgu flotes maiņu un paplašinātu lidojumu apjomus, uzsver Augulis. "Redzam, kas notiek kaimiņos - Lietuvā vairs kompānijas nav, Igaunijā arī vairs nav. Tā kā "airBaltic" ir visas iespējas attīstīties," secina ministrs, piebilstot, ka patlaban kompānijas vērtība un stabilitāte ir nodrošināta, ja, protams, tiks izpildītas visas līgumsaistības.

Kā ziņots, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investors Ralfs Dīters Montāgs-Girmess 52 miljonus eiro aviosabiedrībā ieguldīs līdz marta beigām, preses brīfingā februāra sākumā solīja investors.

Investors stāstīja, ka vienošanās par viņa ieguldījumu paredz visus tos nosacījumus, par kuriem tika runāts ar valdību, bet konfidencialitātes dēļ līguma detaļas netiek atklātas.

Saskaņā ar šo līgumu Latvijas aviokompānijā tiks ieguldīti 132 miljoni eiro ar mērķi modernizēt tās floti un īstenot aviokompānijas biznesa plānu "Horizon 2021".

Saskaņā ar valdības akceptēto darījumu vācu investors pēc tā noslēgšanas kļūs par 20% aviokompānijas akciju īpašnieku, bet pārējās akcijas paliks Latvijas valsts īpašumā.

Latvijā

Cik prātīgi un lietderīgi tiek sadalīta nauda nākamā gada budžetā; pie kā novedīs ārējā parāda audzēšanas alkas; kādēļ nespējam izrauties no stagnācijas ekonomikā; kurp dodamies “zaļā kursa” ideologu pavadā – “nra.lv” saruna ar bijušo premjeru un savulaik ilggadēju vides ministru Induli Emsi.

Svarīgākais