Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" bijušajam konsultantam "Prudentia" par Vācijas investora atrašanu ir jāmaksā tajā gadījumā, ja līgums starp abiem uzņēmumiem to paredz, intervijā aģentūrai LETA norāda jaunais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Viņš skaidro, ka pagaidām viņam grūti vērtēt "Prudentia" darbu. "To man ir grūti vērtēt, jo pašlaik neesmu šajos procesos iekšā. Neesmu iepazinies ar visiem konfidenciālajiem dokumentiem. Arī ar līguma attiecībām starp "Prudentia" un "airBaltic". Kādi ir nosacījumi, kādi ir bijuši uzdevumi, vai mērķi ir izpildīti? Tā ir gan kapitāldaļu turētāja, gan padomes un pašas kompānijas atbildība un izvērtējums," uzsver Augulis.
Vaicāts, vai "Prudentia" būtu jāmaksā par Vācijas investora atrašanu, ministrs norāda, ka savstarpējais līgums ir konfidenciāls, un viņš neesot informēts, kas tur ir rakstīts. "Līgumsaistības katram ir jāpilda - tāpēc jau tas ir līgums. Tas attiecas uz jebkuru līgumu," uzsver Augulis.
Lūgts izteikt vērtējumu par piesaistīto Vācijas investoru, ministrs uzsver, ka tas ir finanšu investors, kas ir uz nosacījumiem patlaban parakstījis līgumu. Augulis cer, ka viņš pildīs savas līgumsaistības.
"Ventbunkera" investīciju piedāvājumu "airBaltic" Augulis vēl sola izvērtēt.
Kā ziņots, februāra sākumā parakstīts lidsabiedrības "airBaltic" akcionāru līgums starp Latvijas valdību un vācu uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, aģentūru LETA informēja "airBaltic" pārstāvji.
Saskaņā ar šo līgumu Latvijas aviokompānijā tiks ieguldīti 132 miljoni eiro ar mērķi modernizēt tās floti un īstenot aviokompānijas biznesa plānu "Horizon 2021".
Saskaņā ar valdības akceptēto darījumu vācu investors pēc tā noslēgšanas kļūs par 20% aviokompānijas akciju īpašnieku, bet pārējās akcijas paliks Latvijas valsts īpašumā.
Kā ziņots iepriekš, konsultāciju uzņēmuma "Prudentia" vadītājs Kārlis Krastiņš uzskata, ka "Prudentia" par finanšu investora piesaisti "airBaltic" komisijas maksu saņems, jo tai ir noslēgts līgums ar lidsabiedrību.
Viņš arī skaidroja, ka "Prudentia" ir spēkā esošs līgums ar aviokompāniju un tas ir atbilstošs starptautiskajiem standartiem. "Jautājumu par komisijas maksām gan nekomentēšu, tas ir konfidenciāli, taču mums ir līgums, un tas ir mūsu investors. Tur šaubu nav, un mēs esam lielu darbu ieguldījuši, lai nonāktu tur, kur esam nonākuši," uzsver Krastiņš.
Pretējās domās bija bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Kā ziņots, Ministru kabinets 3.novembrī pēc satiksmes ministra Anrija Matīsa (V) ierosinājuma no sadarbības ar "Prudentia" atteicās.