Uzņēmums "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir stabils, tādēļ revolūciju tajā nevajadzētu veikt, aģentūrai LETA teica pretendents uz LDz vadītāja amatu Aldis Greitāns, kurš šonedēļ sniedza nominācijas komitejai savu redzējumu par LDz attīstību.
Viņš skaidro, ka būtiskākais ir piesaistīt jaunas kravas, jo pagaidām uzņēmums orientējies tikai uz naftas un ogļu kravām. Tāpat būtiskas izmaiņas uzņēmumu varētu skart, veicot grozījumus Dzelzceļa likumā, atdalot infrastruktūru no kravu pārvadājumiem. Patlaban likumprojekts atrodas Saeimā. Tāpat būtu jādomā par dzelzceļa infrastruktūras uzlabošanu, jo "vilcieni brauc, bet sliedes dilst", taču tas esot jādara efektīvi.
Būtiski esot izvērtē riskus, arī ģeopolitiskos, un censties tos novērst. Viena no iespējām ir diversificēt kravas, runājot ar uzņēmējiem. Tie, kas vada uzņēmumus, zina, ka risku izvērtēšana un to novēršana ir ikdiena, skaidro Greitāns. Iespēju esot daudz, taču runāt par uzņēmuma rekonstrukciju gan šajā situācijā nevarot, jo situācija jau neesot tik slikta.
Greitāns informē, ka LDz vadītāja izvēles procesu plānots pabeigt līdz februāra beigām.
Šonedēļ notiek sešu LDz vadītāja amatu kandidātu intervēšana.
Kā ziņots, LDz valdes priekšsēdētāja amata kandidātu vērtēšanas procesa izraudzītā "īsā saraksta" kandidātu vidū ir arī LDz valdes locekļi Aivars Strakšas un Edvīns Bērziņš, kā arī "LDz Cargo" vadītājs Māris Bremze, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".
LETA jau iepriekš ziņoja, ka "īsajā" sarakstā ir iekļauti arī SIA "AV Investments" līdzīpašnieks un valdes loceklis Vladimirs Čamāns un uzņēmuma "OpusCapita" valdes loceklis Greitāns, kā arī kādreizējais Latvijas Pasta vadītājs Māris Kleinbergs, kurš pašlaik ir loģistikas uzņēmuma SIA "Schenker" valdes loceklis.
LDz valdes priekšsēdētāja amata kandidātu atlasi veica SM izraudzīts uzņēmumu SIA "Executive Search Baltics". Nominācijas komiteja iesaistījās procesā pēc tam, kad kandidāti bija izvērtēti un palikuši galvenie pretendenti uz amatu. Tā arī pieņems gala lēmumu. Komiteju vada SM valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa, un tajā darbojas arī dzelzceļnieku arodbiedrības pārstāvis Savelijs Semjonovs, Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Līga Meņģelsone un Pārresoru koordinācijas centra vadītājs Pēteris Vilks.
Februāra pirmajās nedēļās LDz jaunā vadītāja izvērtēšanai izveidotā nominācijas komiteja veic vairākas klātienes intervijas ar kompānijas valdes priekšsēdētāja amatam izvirzītajiem fināla kandidātiem, aģentūru LETA iepriekš informēja Satiksmes ministrijā (SM). Interviju laikā amata kandidāti atbildēs uz nominācijas komitejas jautājumiem, kā arī prezentēs savu stratēģisko redzējumu par uzņēmuma attīstību un prioritārajiem darba virzieniem.
Pēc visu interviju veikšanas un kandidātu izvērtēšanas nominācijas komiteja lems par LDz valdes priekšsēdētāja izraudzīšanu. Tā plānota februārī.
Kā ziņots, LDz valdes priekšsēdētāja amats kļuva vakants pēc tam, kad tika atlaists ilggadējais LDz vadītājs Uģis Magonis, kuru Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu.