Veselības inspekcija (VI) konstatējusi, ka pārkāpumi ārstniecības iestādēs nereti notiek komunikācijas un informācijas trūkuma rezultātā starp iestādes personālu un pacientiem, aģentūru LETA informēja VI pārstāve Agita Antonāne.
LETA jau ziņoja, ka pagājušajā gadā ārstniecības iestādēs, kuras sniedz valsts budžeta apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, konstatēti nepamatoti uzskaitīti pakalpojumi 233 501 eiro apmērā.
Veicot pārbaudes, inspekcija konstatēja, ka joprojām visbiežākie pārkāpumi ir nepamatota pakalpojumu uzskaite, proti, uzrādītas faktiski neveiktas manipulācijas, lielāks manipulāciju skaits, apmaksas nosacījumiem neatbilstošas, savstarpēji nesaderīgas manipulācijas, kā arī dārgākas manipulācijas, nekā faktiski veiktas pacientiem. Tāpat ārstniecības iestādes vienas veselības aprūpes epizodes ietvaros apmaksai nepamatoti uzrādījušas vairākus aprūpes epizožu talonus.
VI norāda, ka 2015.gadā lielākā daļa no nepamatoti uzrādītajiem veselības aprūpes pakalpojumiem tika atgriezti veselības aprūpes budžetā, proti, 206 135 eiro budžetā atgriezti par nepamatotu veselības aprūpes pakalpojumu uzskaiti, 2959 eiro - par nepamatoti izrakstītām valsts kompensējamajām zālēm, savukārt 334 eiro - par no pacientiem nepamatoti iekasētiem maksājumiem.
Kopumā, kā norāda VI, pērn par nepamatoti uzrādītiem veselības aprūpes pakalpojumiem ārstiem piemēroti līgumsodi 17 877 eiro apmērā, bet 2014.gadā - 43 963 eiro apmērā.
Antonāne skaidroja, ka pārkāpumi rodas, jo pacienti netiek informēti par valsts apmaksāto pakalpojumu saņemšanas iespējām, netiek nodrošināta pakalpojumu pieejamība noteiktajos laikos un termiņos, no pacientiem tiek iekasēta samaksa par valsts apmaksātiem pakalpojumiem, kā arī netiek izsniegti maksājumu dokumenti.