Telekomunikāciju uzņēmumi Latvijā, par spīti sīvajai konkurencei, pērn ir spējuši kāpināt gan apgrozījumu, gan peļņu. Latvijas mobilā telefona (LMT) apgrozījums gada laikā pieaudzis par 11% līdz 179,2 miljoniem eiro. EBITDA (peļņa pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem) palielinājusies par 19%, sasniedzot 59,4 miljonus eiro. LMT prezidents Juris Binde atklāja, ka tā ir straujākā uzņēmuma izaugsme desmit gadu laikā.
«Pamatpakalpojumu ieņēmumi pērn palielinājušies par 4,2%, un tas ir, iespējams, labākais rādītājs telekomunikāciju nozarē Latvijā un daudzās citas valstīs. Turklāt tas panākts, nepalielinot tarifus,» uzsvēra J. Binde. Kā galvenos tik laba sasnieguma iemeslus viņš minēja pārdomātas investīcijas infrastruktūrā un jaunu pakalpojumu ieviešanu, kas sekmēja mobilo tehnoloģiju patēriņa pieaugumu un jaunu klientu piesaisti. Pērn LMT klientu skaits palielinājies par 19 tūkstošiem, sasniedzot 1,132 miljonus. Arvien vairāk iedzīvotāju ikdienā izmanto arī mobilā interneta iespējas, kā rezultātā datu pārraides apjoms pērn LMT tīklā gandrīz divkāršojies. Savukārt realizēto viedtālruņu pārdošanas apjoms gada laikā palielinājies par 50%. Ar uzņēmuma sasniegumiem apmierināts ir arī TeliaSonera viceprezidents, LMT padomes priekšsēdētājs Klāss Nikanders. «LMT 2015. gadā ir demonstrējis spēcīgu izaugsmi apgrozījuma un peļņas rādītājos. To izdevies panākt ar pārdomātu biznesa stratēģiju, jaunu pakalpojumu ieviešanu, gudrām investīcijām tīkla infrastruktūrā un kvalitatīvu klientu servisu,» teica K. Nikanders.
Šogad LMT turpinās darbu pie 5G tehnoloģijas attīstības Latvijā, kā arī būtiski paplašinās LMT Straumes mobilo tiešraižu piedāvājumu – konferences, teātra izrādes, koncertus, sporta spēles un citu nozīmīgu saturu.
Arī Tele2 pērn panāca izaugsmi finanšu rezultātos, sasniedzot 100,4 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1% vairāk nekā 2014. gadā. Savukārt EBITDA sasniedza 32 miljonus eiro, kas ir par aptuveni 1% mazāk nekā 2014. gadā, kad EBITA bija 32,3 miljoni eiro. Tīrās peļņas rādītājus Tele2 varēšot atklāt, iesniedzot gada pārskatu Valsts ieņēmumu dienestam, kas ir jāizdara līdz aprīļa beigām.
«Tele2 šogad turpinās investēt, attīstot 4G+ un 4G++ tehnoloģijas. Tāpat viens no svarīgiem šā gada uzdevumiem būs pabeigt vērienīgu klientu apkalpošanas centru modernizācijas projektu, kas tika uzsākts pirms trim gadiem ar mērķi nodrošināt labāko klientu servisu telekomunikāciju nozarē. Tele2 24 jaunā koncepta klientu apkalpošanas centri jau veiksmīgi darbojas un gūst klientu atzinību, un šogad ieviesīsim jauno dizaina konceptu vēl 15 atlikušajos klientu apkalpošanas centros Bauskā, Daugavpilī, Liepājā, Rēzeknē, Rīgā un Talsos,» uzsvēra Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.