Janvārī autoceļu uzturēšanai - tīrīšanai un kaisīšanai - iztērēti aptuveni astoņi miljoni eiro, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.
Pēc viņa teiktā, salīdzinot ar pagājušajā ziemas sezonu, ceļu uzturēšanas izmaksas krietni pieaugušas - pērn šim mērķim iztērēti divi miljoni eiro.
Kā stāstīja Kononovs, līdz šim sniegotākie ceļi un līdz ar to visvairāk līdzekļi tērēti Rīgas reģionā, Kurzemē jūras piekrastē un Siguldas apkārtnē. Piemēram, Rīgas reģiona ceļu uzturēšanai iztērēti aptuveni pusotrs miljons eiro.
LAU vadītājs norādīja, ka ceļi tiek tīrīti saskaņā ar valstī noteiktajiem standartiem un viņa vadītais uzņēmums darbojas atbilstoši saskaņā Ministru kabineta noteikumiem un noteiktajiem standartiem ceļu uzturēšanā, tajā skaitā, saistībā ar ceļu tīrīšanas biežumu.
Kononovs arī noliedza pārmetumus, ka LAU nav ieinteresēts tīrīt autoceļus biežāk. "Autoceļu uzturētājs ir ieinteresēts strādāt vairāk - jo vairāk tīra, jo vairāk nopelna," sacīja Kononovs, vienlaikus piebilstot, ka pret nodokļu maksātāju naudas tērēšanu jāizturas atbildīgi.
Autoceļu uzturētājs šosezon turpinot arī pērn atsākto brauktuvju preventīvo kaisīšanu. Ņemot vērā, ka janvārī ceļus klājis sniegs, līdz šim tas nav bijis nepieciešams. Savukārt pēdējās dienās tas ir kļuvis aktuāli un, piemēram, šodien autoceļu preventīvo kaisīšanu veic 27 tehnikas vienības. Kā norādīja Kononovs, saskaņā ar noteikumiem, ceļu preventīvā kaisīšana jāveic, ja gaisa temperatūra ir zemāka nekā plus 6 grādi, bet asfalta temperatūra zemāka nekā plus 2 grādi.
Kononovs arī atzina, ka autoceļu kaisīšanā varētu neizmantot autovadītāju kritizēto hlorīda sāli, tā vietā lietojot dabai un tehnikai draudzīgāko magnija sāli, bet tas būtu vairākas reizes dārgāk.