Aicina sēsties Maskavas vilcienā

Pirms jauno vilcienu vagonu atiešanas vakar no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas tiem vieglu un ilgu gaitu vēlēja SIA LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Māris Bremze (no labās), Krievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs un SIAL-Ekspresis valdes loceklis Rolands Gorodeckis © Arnis Kluinis

Maršrutā Rīga–Maskava palaisti astoņi jauni pasažieru vagoni, kādos nebūs kauns braukt arī tiem, kuri pieraduši pie lidmašīnām.

Jaunie vagoni ir divvietīgo kupeju un četrvietīgo kupeju vagoni. Pievilcīgāki par vecajiem vagoniem tie ir tāpēc, ka jauni un aprīkoti ar tādiem jaunievedumiem kā automātiskas, ar elektronisku atslēgu slēdzamas kupeju durvis, kā arī durvis pārejās starp vagoniem, transformējamas gultas, duša divvietīgo kupeju vagonos. Tagad dzelzceļnieki raudzīsies, vai ar to pietiek, lai piesaistītu jaunus pasažierus, kas pamatotu nākamo jauno vagonu pirkšanu. Tāpat atklāsies arī jauno Tverā būvēto vagonu ekspluatācijas īpatnības un izmaksas.

Biļešu cenas jaunajos vagonos paliek iepriekšējā līmenī, kas veidots tā, lai tomēr būtu nepārprotami zemāks par aviobiļešu cenām. Aviokompānijas airBaltic un dzelzceļa pasažieru starptautisko pārvadājumu uzņēmuma L-Ekspresis elektronisko biļešu kasu piedāvājumus šā gada beigām un nākamā gada janvārim varētu rezumēt tā, ka dzelzceļa biļešu cenas vienam pasažierim vienā virzienā sniedzas līdz 150 eiro, no kuriem aviobiļešu cenas sākas. Augstākas ir cenas gan divvietīgo kupeju vagonos, gan lidmašīnu biznesa klasē, toties tikai sēdvietu aizņemošu pasažieri L-Ekspresis gatavs aizvest uz Maskavu par 38 eiro.

Brauciena laiks līdz Maskavai vai atpakaļ aizņem 16–17 stundu, par kurām vairs nevar teikt, ka tas ir vienas nakts brauciens. Milzīga priekšrocība laika un izmaksu ziņā dzelzceļam toties ir pasažieriem dotā iespēja ceļojumu sākt un beigt pilsētas centrā, nevis lidostā. Par aizvien jūtamāku kavēkli aviopasažieriem kļūst lidojumu drošības pārbaudes.

Jaunie vagoni veido tikai desmito daļu no L-Ekspreša rīcībā esošajiem vagoniem, kas šobrīd tiek izmantoti divos maršrutos Rīga–Maskava un Rīga–Sanktpēterburga. Vagonu cenu uzņēmums neatklāj, ko varētu saprast tā, ka cena vēl var mainīties atkarībā no tā, cik liels izrādīsies kopējais vilcienu pasūtījums Latvijai. Pirmās Krievijā būvēto vagonu partijas nonākšana ekspluatācijā bija saistīta ar papildu izmaksām, lai pierādītu to atbilstību Eiropas Savienības satiksmes drošības normām.



Svarīgākais