Uz Rīgas lidostu "Rail Baltica" līniju sāks būvēt 2019.gadā

© F64

Starptautiskajā lidostā "Rīga" Eiropas sliežu platuma "Rail Baltica" trases dzelzceļa staciju un lidostas termināļa paplašināšanas projektus tiek plānots realizēt vienlaikus, intervijā aģentūrai LETA norāda pilnsabiedrības "RB Latvija" telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.

Viņš skaidro, ka darba grupa jau strādā no šī gada marta. Celtniecība tiek plānota no 2019.gada līdz 2022.gadam. Balgalis skaidro, ka šajā laikā nebūs ierobežojumu piekļuvei lidostai.

Būvniecība tikšot veikta pa kārtām, minimizējot neērtības. Plāns esot braukt uz lidostu pa trasi 2022.gadā.

Patlaban, strādājot darba grupai, tiekot likti abi plāni kopā un vērtēts gan novietojums, gan maksimālais ieguvums abām pusēm. Tā esot vienota plānošana, un domstarpību šajā procesā neesot.

Kā ziņots, šogad laikā no 11.novembra līdz 11.decembrim notika jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa "Rail Baltica" ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma sabiedriskā apspriešana tajās 15 Latvijas pašvaldībās, kuras skar jaunbūvējamā trase. Trase skars Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Iecavas, Bauskas, Baldones, Mārupes, Olaines novadu un Rīgu.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.

"Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.

Svarīgākais