VW degvielas patēriņa un CO2 rādītāji puslīdz tīri

© Scanpix

Blēdībās ar slāpekļa oksīda izmešu rādītājiem pieķertais autobūves gigants Volkswagen paziņojis, ka vismaz degvielas patēriņš jaunajos modeļos tiek uzrādīts puslīdz godīgi un arī ogļskābās gāzes CO2 izmeši gandrīz visās modifikācijās atbilst deklarētajiem rādītājiem.

Deviņām VW modeļu versijām līdz Ziemassvēkiem vēl tiek veiktas atkārtotas pārbaudes nesakritību apstiprināšanai. Ja neatbilstības tiks atklātas, «vecos mērījumus pielāgos jaunajiem datiem», teikts preses relīzē. Tātad faktiski tiks legalizēta esošā situācija. Arī Volkswagen AG meitasuzņēmumi Audi, Škoda un SEAT piekrituši veikt līdzīgas pārbaudes tiem automobiļiem, uz kuriem kritušas aizdomas par CO2 un degvielas patēriņa rādītāju falsifikāciju.

Tikmēr importētājs Baltijas valstīs vēsta, ka kļuvuši zināmi jau daži konkrēti risinājumi automašīnām ar nelegālo programmatūru, kas ir šī skandāla galvenais iemesls. Īpašniekiem tas daudz laika neaizņems. Pēc vizītes saskaņošanas servisā mašīnai būs jāpavada aptuveni pusstunda. Turklāt, kā uzsver Moller Baltic Import SE pārstāve Anda Budļevska, neatkarīgi no tā, vai mašīna jau ir vai nav bijusi atsaukta, visus modeļus drīkst pārdot un var reģistrēt CSDD. «Auto ir pilnīgi droši.»

Šobrīd jau zināms, ka tehniskie uzlabojumi tiks veikti 1,6 l TDI dzinējiem EA 189. To gaisa masas mērītāja priekšā tiks uzstādīts plūsmas pārveidotājs, proti, režģis, kas samazina gaisa virpuļa plūsmu mērītāja priekšā, tādējādi uzlabojot mērījumu precizitāti. Tie esot svarīgi optimāla sadegšanas procesa nodrošināšanai. Papildus tiks atjaunināta arī šī dzinēja programmatūra. Divu litru dīzeļdzinējam pietiks tikai ar programmatūras atjaunināšanu. Pēdējais tehniskais risinājums vēl tiek meklēts 1,2 litru dīzeļdzinējam. Vācijas Federālajai autotransporta pārvaldei to iecerēts prezentēt vēl šogad, un paredzams, ka arī tas ietvers programmatūras atjauninājumu.

Savukārt, kā uzņēmums rīkosies ar otrreizējā tirgus mašīnām un pārsniegtajiem slāpekļa izmešu rādītājiem, risinājumi vēl tikai top.

Auto būvētājs savā pēdējā paziņojumā optimistiski norāda, ka «globālā tirgus situācija nemainās» un «sākotnēji paredzētie 2 miljardus eiro lielie zaudējumi arī nav apstiprināti», taču statistika līdz novembrim uzrāda 4,5% pārdošanas kritumu. Daudzas valstis pieprasa blēdīgās mašīnas atsaukt. Turklāt nule klāt nākušas jaunas nepatikšanas. Kā ziņo LETA, Eiropas Birojs krāpšanas apkarošanai (OLAF) sācis izmeklēšanu pret Volkswagen saistībā ar Eiropas Savienības zinātniskās izpētes līdzekļu ļaunprātīgu izmantošanu. VW mašīnas no tā sliktākas nekļūst, taču to reputācijai koncerna vadības kļūmes vai blēdības gan kaitē.