Ja pavasarī Eiropas sliežu platuma trasei "Rail Baltica" atbalsts bija desmit pašvaldībās no 15, tad patlaban kopumā projektu atbalsta visās 15 pašvaldībās, šodien preses konferencē atzina "RB Latvija" telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.
Viņš skaidroja, ka būtiski mainījusies attieksme un to apliecina trases plānošanas ietvaros notikušās diskusijas, saņemtie un izskatītie ap 600 priekšlikumi, rastā konstruktīvā sadarbība gan ar iedzīvotāju un pašvaldību izveidotajām darba grupām, gan valsts institūcijām. Pašvaldības savus lēmumus pieņems nākamā gada martā.
"RB Latvija" izpētes darba grupas vadītājs Arnis Skrastiņš savukārt norādīja, ka sarežģītākie posmi ir Centrālās stacijas un autoostas pārbūve Rīgā, kas paredz arī uzbēruma nojaukšanu. Vienlaikus šajā pārbūvē ieguvēja būšot arī autoosta, kas iegūšot plašāku teritoriju. Tāpat arī tilta būve pār Daugavu Rīgā.
Veidojot rekomendējamos trašu variantus, samazināta ietekme uz īpašumiem - no 2000 uz 1000 rekomendējamajā trases variantā, saglabātas vides vērtības, rasta pozitīva ietekme uz saimniecisko darbību nākotnē. Māju nojaukšana esot paredzēta tikai Salaspils un Stopiņu novados.
Kā ziņots, šogad laikā no 11.novembra līdz 11.decembrim notika jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa "Rail Baltica" ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma sabiedriskā apspriešana tajās 15 Latvijas pašvaldībās, kuras skar jaunbūvējamā trase. Trase skars Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Iecavas, Bauskas, Baldones, Mārupes, Olaines novadu un Rīgu.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.
"Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.