Autovadītāja tiesību atjaunošanai ievieš stingrākas prasības

Attēlam ir ilustratīva nozīme © csdd.lv

Lai atjaunotu savas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības, kas atņemtas uz laiku līdz vienam gadam, šoferiem no nākamā gada būs jākārto teorētiskais ceļu satiksmes noteikumu eksāmens. Šādas izmaiņas paredzētas Ceļu satiksmes likumā, un Saeima tās ceturtdien, 10.decembrī, pieņēma galīgajā lasījumā, informē Saeimas preses dienestā.

Līdz šim nebija noteikta speciāla kārtība, kā personas var atjaunot savas autovadītāja tiesības, kas atņemtas uz laika periodu līdz vienam gadam, deputātiem iepriekš stāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvji. Likums noteica tikai tiesību atjaunošanas procedūru personām, kurām tās atņemtas uz vienu gadu vai ilgāk, kā arī par braukšanu alkohola reibumā vai narkotisko vielu ietekmē uz jebkādu termiņu. 

Likumprojekta autori norādīja, ka šādi grozījumi nepieciešami, ņemot vērā pašreizējo nelabvēlīgo situāciju uz ceļiem. Jaunā kārtība nodrošinās, ka persona, kura noteiktu laiku nav piedalījusies ceļu satiksmē, atjauno teorētiskās zināšanas satiksmes drošības jautājumos. 

Turpmāk autovadītāji, braucot mašīnā, nedrīkstēs darboties arī ar piezīmjdatoriem, planšetdatoriem un viedierīcēm, paredz likuma grozījumi. Līdz šim šoferi pie stūres nedrīkstēja runāt pa telefonu, ņemot rokā tālruņa klausuli, kā arī atvērt apturēta transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud satiksmes drošību.

Izmaiņas arī paredz, ka transportlīdzekļa īpašniekam turpmāk būs tiesības apstrīdēt soda piemērošanu par apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpumu, ja automašīnas īpašnieks nav vadījis transportlīdzekli pārkāpuma izdarīšanas brīdī. Regulējums tiek precizēts, ņemot vērā Satversmes tiesas spriedumu.

Likuma izmaiņas stāsies spēkā nākamā gada 1.janvārī.

Latvijā

Celtniecības sadārdzinājumi, lielo projektu vēl lielākās izmaksas, inflācijas procents būvniecībā, kas jau kļuvis par atsevišķu rādītāju ekonomikas datos — visi šie cenu pieaugumi galu galā atspoguļojas preču un produktu cenās, sitot pa gala patērētāju makiem. Laiks apskatīt ziloni istabā, kāpēc pie mums gatavais objekts nereti izrādās pat divkārt dārgāks, nekā bija plānots — un te nerunāsim pat ne par “Rail Baltica”.

Svarīgākais