Latvijas Valsts ceļi, sadarbībā ar Latvijas autoceļu uzturētāju un Drošas Braukšanas Skolu uzsāk kampaņu “Ir ziema. Slīd. Neriskē!”
No 4. decembra VAS Latvijas Valsts ceļi, sadarbībā ar VAS Latvijas autoceļu uzturētājs un Drošas Braukšanas Skolu uzsāk drošības kampaņu “Ir ziema. Slīd. Neriskē!”. Tās laikā autovadītājiem atgādinās, ka ziemas un vasaras braukšanas apstākļi atšķiras, kā arī aicinās būt maksimāli uzmanīgiem, visiem kopīgi rūpējoties par drošību uz autoceļiem.
Lai arī noturīgi ziemas laika apstākļi vēl nav iestājušies, no rītiem un vakaros uz ceļiem jau ir vērojams apledojums, gaisa temperatūra ir svārstīga, un ceļa seguma stāvoklis var mainīties strauji. Tāpēc autovadītājiem apstākļiem atsevišķās diennakts stundās jau ir jārēķinās ar ziemas braukšanas.
“Nepareizi izvēlēts ātrums ir viens no galvenajiem ceļu satiksmes negadījumu iemesliem. Par to liecina statistika un ikdienas pieredze. Pareiza ātruma izvēle īpaši svarīga ir ziemā, kad braukšanas apstākļi objektīvi atšķiras no vasaras,” uzsver VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
“Bremzēšanas ceļš ziemā ir 10 reizes garāks, nekā vasarā, un par to mums katram, kas sēžas pie stūres, ir jāatceras. Par to mēs arī atgādināsim šajā kampaņā. Ziema ir klāt, uz ceļa nevajadzētu riskēt. Ar ziemu ir jārēķinās,” aicina J.Lange.
“Statistika liecina, ka ziemas periodā uz ceļiem notiek mazāk smagu ceļu satiksmes negadījumu, nekā vasarā, tas nozīmē, ka autovadītāji ziemā jau ir piesardzīgāki. Mēs kā ceļu uzturētāji esam gatavi ziemas sezonai. Jau kopš novembra no rītiem un vakaros ir tiek kaisīti atsevišķi ceļu posmi, kuri apledo,” stāsta VAS Latvijas autoceļu uzturētājs valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.
“Tomēr jāatceras, ka uzturētāji nevar novērst ziemas iestāšanos. Kaisot ceļus un šķūrējot sniegu tiek atviegloti un padarīti drošāki braukšanas apstākļi, taču tie nevar kļūt tādi paši kā vasarā. Jāatceras arī, ka ziemā ceļa klātnes stāvoklis var mainīties ļoti strauji, tas ir atkarīgs no temperatūra svārstībām, gaisa mitruma, reljefa un citiem faktoriem. Tur, kur pirms 10 minūtēm bija sauss, ceļš var strauji apledot. Tāpēc ziemas periodā autovadītājiem ir jābūt maksimāli piesardzīgiem”, turpina Kononovs.
“Ziemā visiem ir jāseko līdzi reālajai situācijai,” uzsver Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.
“Ir jāsaprot – nekad nebūs tā, ka, uzsniegot sniegam, ceļš uzreiz tiks notīrīts, tas nav iespējams. Situācija ir jāpieņem tāda, kāda tā ir. Nekad nebūs tā, ka visi piebraucamie ceļi būs tīri jau 7 no rīta. Tāpēc jau cilvēkam ir iedota autovadītāja apliecība, lai viņš plānotu un pielāgotos dažādām situācijām. Jābrauc atbilstoši konkrētai situācijai, un ziemā laiks jāplāno savādāk, ar rezervi. Sniegs vai atkala ziemā nav nekas neparasts,” uzsver Drošas braukšanas Skolas vadītājs, piebilstot, ka arī ceļu uzturētājiem konkrēti noteikumu punkti nevar būt vienīgais arguments.