Rosībā ap airBaltic saskatāma arī nenomedīta ķīniešu lāča ādas dalīšana.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma atrodas Ķīnā tāpēc, lai pierunātu ķīniešus atvērt avioreisu uz Rīgu un ieguldīt naudu airBaltic. Latvijas politiķi tagad to vien dara, kā individuāli un pa partijām vēro cits citu ar lielām aizdomām, vai tikai kāds nepamanīsies gūt sev nesamērīgu labumu no naudas pieplūduma Latvijas valstij piederošajā aviosabiedrībā airBaltic un lidostā Rīga.
No Ķīnas ir pienācis apstiprinājums, ka L. Straujuma ne jau sarunājusi, bet vismaz uzrunājusi aviācijas uzņēmuma COMAC vadītājus nākt par stratēģiskajiem investoriem airBaltic un atvērt avioreisu uz Rīgu. Tagad viņai atliek dabūt akceptu šādiem pasākumiem no Ķīnas prezidenta Sji Dzjiņpina un premjerministra Li Kecjana, ar kuriem sarunas noslēgs L. Straujumas vizīti Ķīnā.
L. Straujumai ar savu valsts valdības vadītājas autoritāti ir jāvirza uz rezultātu tas, par ko sarunas jau sen sāktas. Šā gada 14. septembrī Satiksmes ministrija informēja par ministrijas valsts sekretāra Kaspara Ozoliņa parakstītu Saprašanās memorandu par sadarbību transporta jomā ar Čendu municipalitāti. Memoranda jēga ir gada laikā panākt avioreisa Čendu–Rīga atklāšanu.
Čendu (angliskā transkripcijā Chengdu) ir pilsēta Ķīnas vidienē, 1516 km uz dienvidrietumiem no Pekinas. Čendu iedzīvotāju skaitu var rēķināt no diviem līdz četriem miljoniem atkarībā no teritorijas dalījuma starp galveno pilsētu un tās piepilsētām. Apmēram 100 miljoniem ķīniešu Čendu lidosta ir tuvākā starptautiskā lidosta.
Čendu lidosta apkalpo gandrīz 250 lidmašīnu reisu dienā un pasažieru kopskaits pērn lidostai bijuši 37,7 miljoni. Pussimts reisu dienā ir starptautiskie, no kuriem Eiropu sasniedz reisi uz Londonu, Frankfurti un Amsterdamu.