Bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) negatīvi vērtē iespēju "AirBaltic" floti papildināt ar Krievijā ražotajiem "Sukhoi" lidaparātiem.
Viņš norādīja uz citu aviokompāniju negatīvo pieredzi. Kompānijas kas šos lidaparātus izmanto, ir spiestas vairāk tos remontēt, nekā ar tiem lidot. Problēmas esot arī ar rezerves daļu pieejamību.
Šāda iespēja negatīvi vērtējama arī pašreizējās ģeopolitiskā situācijas dēļ.
Ja Saeima nolems neatbalstīt valdības izraudzīto investoru, nekāda traģēdija nenotikšos, uzsvēra Matīss. Lidmašīnu iegāde tiks atlikta līdz jauna investora atrašanai.
Kā ziņots, Saeima par 80 miljonu eiro aizdevumu aviokompānijai "airBaltic" lems nākamajā sēdē pēc valsts budžeta pieņemšanas, proti, 3.decembrī.
Kā ziņots, valdība pagājušajā ceturtdienā, 19.novembrī, nolēma, ka pieņems Satiksmes ministrijas izraudzītā vācu investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa piedāvājumu ieguldīt līdzekļus aviokompānijā "airBaltic", kad Saeima būs devusi atļauju un kad valsts interesēs būs izdarīti grozījumi līgumā.
Iepriekš, 3.novembrī, Ministru kabinets pēc četru stundu apspriešanās lēma atbalstīt "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investoru, Vācijas uzņēmēju Montāgu-Girmesu, kura piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij jāiegulda 80 miljoni eiro. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu.
Nākamajā dienā pēc valdības lēmuma Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) pieprasīja satiksmes ministra Matīsa (V) demisiju. Patlaban satiksmes ministra pienākumus pilda iekšlietu ministrs.
Gan Finanšu ministrija, gan Straujuma atzina, ka minētais aizdevums neradīs negatīvu ietekmi uz budžetu.
Pērn "airBaltic" strādāja ar 254,18 miljonu eiro apgrozījumu un 10,67 miljonu eiro peļņu, liecina "Firmas.lv" informācija.
Pašlaik "airBaltic" galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.