LDz izplata ļoti būtisku brīdinājumu

Ieraksts no LDz novērošanas kamerām © LDz

Iestājoties gada tumšajam laikam, kad ievērojami palielinās nokrišņu daudzums un pazeminās gaisa temperatūra, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) aicina gan gājējus, gan arī transporta līdzekļu vadītājus pievērst pastiprinātu uzmanību drošībai, atrodoties dzelzceļa tuvumā vai to šķērsojot.

Lai pasargātu sevi no brāzmaina vēja, lietus vai sniega, cilvēki izmanto šalles, cepures, kapuces, kas ievērojami apgrūtina spēju adekvāti uztvert apkārt notiekošo un novērtēt iespējamos riskus. Nelabvēlīgi laikapstākļi nereti ir arī stimuls gājējiem, pārkāpjot noteikumus un riskējot ar savu dzīvību, šķērsot sliedes tam neparedzētās vietās, tādējādi cerot par pāris minūtēm saīsinot ceļā pavadīto laiku.

 Arī sniegs var sekmēt negadījumu. Darbojoties fizikas likumiem, tikko uzsnidzis sniegs ievērojami slāpē skaņu, tāpēc atrodoties uz perona vai citviet sliežu ceļu tuvumā, var laikus nesadzirdēt tuvojošos vilciena skaņu. Tāpēc jebkādos apstākļos, ja redzamas sliedes, ir jāatceras par drošību.

Arī autovadītājiem, lai arī viņi ir pasargāti no nelabvēlīgo laikapstākļu tiešas iedarbības, ir jābūt piesardzīgiem. Tuvojoties dzelzceļa pārbrauktuvei, īpaši slidenā laikā vai apgrūtinātas redzamības apstākļos, jāievēro ātruma ierobežojumi. Pretējā gadījumā var izslīdēt uz sliežu ceļiem un izraisīt sadursmi ar vilcienu, kas attiecībā pret automašīnu ir tas pats, kas automašīna pret skārdeni. Jāpievērš arī uzmanību mūzikas atskaņotāja skaļumam un apkures ventilatoru darbībai, kas var ierobežot dzirdamību.  Sniegputeņa vai biezas miglas apstākļos pirms neregulētas (bez gaismas un/vai skaņas signāla) pārbrauktuves šķērsošanas, ieteicams apstāties, atvērt logu un pārliecināties par to, vai netuvojas vilciens – šajā gadījumā vizuālais situācijas novērtējums ir nepietiekams.

Jau tradicionāli, novembra beigās, LDz uzsāk informatīvo kampaņu, kuras mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību dzelzceļa drošības jautājumiem iestājoties gada tumšajam laikam, kā arī informēt ikvienu sabiedrības locekli par potenciālajiem riskiem. Plaša skaidrojošā un izglītojošā informācija atrodama www.dzirdiredzidzivo.lv.

Uzziņai: Šā gada pirmajos desmit mēnešos Latvijā uz dzelzceļa notikuši 30 negadījumi, kuros traumēti 13, bet bojā gājuši 17 cilvēki. Pērn kopumā notika 26 negadījumi, kuros dzīvību zaudēja 20, bet nopietnas traumas guvuši 7 cilvēki.

Latvijā

Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone stāsta: “Lai tās vēsturiskās ēkas iedzīvinātu, tur atgrieztos cilvēki, viņām ir vajadzīga renovācija. Renovācija vēsturiskām ēkām visdrīzāk ir salīdzinoši dārga, un jaunos projektos dominē zaļi iekšpagalmi, ļoti daudz zaļā infrastruktūra. Tas ir kaut kas, kur ir izaicinājums iestādīt koku, jo bieži pazemē ir ūdens caurules un siltumtīkli.”

Svarīgākais