Noticis pirmais Latvijas "YouTube" slavenību burziņš

© publicitātes

Nedēļas nogalēLattelecom organizētajā “Latvijas YouTube zvaigžņu meetup” satikās populārākie YouTube video veidotāji: Sindijalo, Makeuparevelinu, FunFace TV, Dorothea TV, TeEsPaula, NataliesFaces un viņu sekotāji. Jaunieši runāja par to, ko nozīmē dzīve internetā, tostarp, kā sadzīvot ar negatīviem komentāriem, zvaniem un vēstulēm no svešiniekiem, un cik nozīmīgs ir vecāku un draugu atbalsts.

“Latvijā internetu bērni aktīvi izmanto jau no 6 gadu vecuma, savukārt no 10 – 14 gadiem to dara vairāk nekā 80% jauniešu. Tāpēc sapulcinājām Latvijas populārākāsYouTube slavenības, kas ar drošības jautājumiem virtuālajā realitātē saskaras teju katru dienu. Šiem jauniešiem kopā ir vairāk nekā 100 tūkstoši sekotāju. Pēc šodien dzirdētā jāatzīst, ka viņi par drošu uzvedību internetā zina daudz vairāk nekā vecāki un skolotāji,”stāsta Lattelecom Korporatīvās attīstības dienesta biznesa attīstības direktors Arvils Kupris.

Pirmo Latvijas YouTube zvaigžņu salidojumu vadīja Radio5 DJ un TV ētera personība Magnuss Eriņš, kurš no klātesošajiem noskaidroja, ko nozīmē dzīve virtuālajā vidē un kā sadzīvot ar interneta slavenības statusu. Latvijas YouTube personības atklāti stāstīja par pieļautajām kļūdām un iegūtajām mācībām:

Sindijalo (~27 900 abonentu): “Savos interneta video nekad neesmu filmējusi mājas apkārtni vai adresi, lai cilvēki nezina, kur dzīvoju.”

Tikmēr NataliesFaces (~5200 abonenti) atzina, ka savulaik pieļāvusi šādu kļūdu, filmējot video savas mājas rajonā: “Kaut kādi cilvēki mani atrada un sūtīja biedējošas bildes. Tas bija drausmīgi, un es nekad tādu muļķību vairs nepieļaušu.”

Makeuparevelinu(~27 900) atzina, ka savu telefona numuru mainījusi jau trīs reizes: “Tagad manu personīgo telefona numuru zina vienīgi ģimene un trīs labi draugi. Darbošanās internetā ātri iemāca atšķirt īstus draugus no liekuļiem. Tāpēc ir svarīgi šajā vidē uzaudzēt biezu ādu un atšķirt vērtīgu kritiku no prastām negācijām, kas pēc tam noder arī tālāk dzīvē – skolā, darbā, jebkur!”

FunFace TV(~17 200) veidotāji uzskata, ka tuvākajā laikā skolās būtu jāievieš iespēja apgūt pareizu interneta lietošanu. “Viena lieta ir prast distancēties no negatīviem komentāriem, lietot gudras paroles un neturēt par sevi internetātādu informāciju, ko nevēlamies ar sevi asociēt. Bet bieži aizmirstam, ka arī paši varam kādam nodarīt pāri un pat iznīcināt otra cilvēka dzīvi.”

Dorothea TV(~14 600): “Internetā var labi novērot, ka anonīmiem komentāriem parasti vispār nav satura. Taču konstruktīvus komentārus vienmēr izlasu un ņemu vērā, pat ja tā ir kritika. Tie man palīdz augt un kļūt labākai.”

TeEsPaula (~10 200): “Šogad uzsāku mācības citā skolā, taču jau biju pazīstama kā video veidotāja. No sākuma izjutu pastiprinātu uzmanību no jaunajiem skolasbiedriem, kas mani gaitenī uzrunāja un reizēm arī izsmēja, taču man ļoti paveicās ar klasesbiedriem, kas mani visu šo laiku ir atbal tījuši un mudinājuši iesākto turpināt.”

Par YouTube personībām

Latvijā populārākās YouTube personības publicē video par jauniešiem aktuālām tēmām (mode, pasākumi, skolas dzīve u.c.), atbild uz fanu jautājumiem, kā arī ar video starpniecību sniedz padomus un dalās savās pārdomās. Zināmākajām YouTube personībām ir teju 30 tūkstoši abonentu un to popularitāte turpina augt.

Latvijā

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais