Gobzems: Patriotismu apliecinu, sagatavojot jaunas prasības Maximas traģēdijas sakarā

© F64

Valsts svētku sakarā savās pārdomās par patriotisma izpausmēm savā facebook kontā dalījies advokāts Aldis Gobzems.

“Es negāju lāpu gājienā, necepu sarkanbaltsarkanu ēdienu, kaut tas viss, protams, piederas svētkiem. Savu patriotismu apliecināju, kopā ar kolēģiem sagatavojot sešas jaunas prasības Zolitūdes Maximas traģēdijas sakarā - katru ar juridisko argumentāciju robežās no simts līdz simtu piecdesmit lapām. Tuvākajās dienās tās tiks iesniegtas tiesās, lai uzsāktu kārtējo ceļu iepretim gaidāmajām grūtībām. Pēc tam darbs sāksies pie nākamajām prasībām - tik ilgi, līdz būs rezultāts. Es vēlos dzīvot tiesiskā valstī, tāpēc pašam vien tāda tā valsts jāveido - neatlaidīgi un ik dienas,” vakar vēstīja A. Gobzems.

Šodien aģentūrai LETAI viņš apstiprina, ka ir sagatavotas vēl sešas Zolitūdes traģēdijas civilprasības, P rasības pieteikumi tiks iesniegti dažādās tiesās. Prasības vērstas pret SIA "Maxima Latvija", SIA "Tineo" un SIA "Homburg Zolitude".

Ar prasībām tiesā vērsās traģēdijā bojā gājušo ģimenes, tostarp "Maximas" darbinieces ģimene.

"Tā kā kriminālprocesā cietušo ieskatā netiek noskaidroti visi vainīgie Zolitūdes traģēdijā, tiek celtas attiecīga satura prasības civilajās tiesvedībās pret "Maxima", "Homburg", "Tineo"," skaidro advokāts.

Kā ziņots, patlaban dažādās Latvijas tiesās patlaban tiek skatītas 13 ar Zolitūdes traģēdiju tieši saistītas civillietas un kopējā prasību summa tajās pārsniedz 635 miljonus eiro, liecina aģentūras LETA apkopotā informācija. Ar civilprasībām tiesā vērsušies nelaimē cietušie, kā arī bojāgājušo tuvinieki, tostarp bojā gājušo ugunsdzēsēju ģimenes. Vairākas līdzīgas prasības tikušas apvienotas.

Atbildētāju statusā pārsvarā dominē "Maxima Latvija", "Homburg Zolitude" un "Tineo", taču prasības tiek uzturētas arī pret valsti, arhitektu biroju "Kubs", SIA "Re&Re", Rīgas domi un SIA "HND Grupa". Vairākās civillietās prasības daļā pret šiem atbildētājiem tikušas izbeigtas.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais