Kopš iznākšanas no cietuma Magonis nav pratināts

© F64

Korupcijā aizdomās turētais bijušais uzņēmuma "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis mēneša laikā kopš iznākšanas no cietuma Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) nav pratināts, aģentūrai LETA pastāstīja Magoņa advokāts Jānis Rozenbergs.

Tāpat ar Magoni nav veiktas citas izmeklēšanas darbības. Magonis jau iepriekš bija atteicies sniegt liecības un šobrīd aizstāvībai arī nav darījis zināmu, ka savu nostāju būtu mainījis.

Magonis uz darbu nevar iet, turklāt viņam jāpilda ar brīvības atņemšanu nesaistītie drošības līdzekļi - aizliegums izbraukt no valsts, ieņemt LDz valdes priekšsēdētāja amatu un tikties ar konkrētiem cilvēkiem. Pēc šobrīd Rozenberga rīcībā esošās informācijas, citu nodarbošanos Magonim nav.

LETA jau ziņoja, ka līdzšinējais LDz vadītājs Magonis no darba tika atbrīvots pēc tam, kad KNAB viņu aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu. Rīgas rajona tiesa 8.augustā Magonim kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu.

Vēlāk tiesa viņu nolēma atbrīvot pret 400 000 eiro lielu drošības naudu. Summu 12.oktobrī iemaksāja Magoņa dzīvesbiedre, kura naudu aizņēmusies no vairākām personām, un Magonis tajā pašā dienā varēja pamest Rīgas Centrālcietumu.

KNAB vien informējis, ka pierādījumu kopums dod pietiekamu pamatu uzskatīt, ka kukulis, kura apmēru birojs neatklāj, saņemts saistībā ar LDz meitasuzņēmuma "LDz ritošā sastāva serviss" iepirkumu.

Portāls "Diena.lv" iepriekš ziņoja, ka Magonis, iespējams, tiek turēts aizdomās par aptuveni pusmiljona eiro kukuļa saņemšanu saistībā ar "LDz ritošā sastāva servisa" nesenu daudzmiljonu iepirkumu - četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Igaunijas miljonāram Oļegam Osinovskim piederošā uzņēmuma "Skinest".

Osinovskis savukārt noliedzis korupciju darījumā par lokomotīvju pārdošanu LDz, vēstīja Igaunijas portāls "Delfi.ee".

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais