Sesks: "airBaltic" no nākamās sezonas ir jālido uz Liepāju

© f64

"airBaltic" kā nacionālajai aviokompānijai nākamajā sezonā jāorganizē lidojumi uz atjaunoto Liepājas lidostu, intervijā "Rietumu radio" sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija).

Viņš norādīja, ka "airBaltic" patlaban organizē lidojumus uz 60 kilometru attālo Palangas lidostu, kas bija saprotami, kamēr Liepājas lidostā notika būvdarbi.

"Šobrīd ir paveikti vērienīgi darbi, un ir ieguldīti gan valsts, gan pašvaldības, gan arī Eiropas Savienības līdzekļi. Ja mēs runājam par nacionālām interesēm, šie jautājumi ir jārisina," sacīja Sesks, uzsverot, ka rastos "daudz jautājumu" par aviokompānijas darbību reģionā, ja tas netiktu darīts.

Kā ziņots, Liepājas lidlauka sertifikāciju plāno pabeigt līdz nākamā gada pavasarim. Lai lidostu varētu sertificēt atbilstoši jaunajam Eiropas Savienības lidlauku regulējumam, patlaban tiek gaidīts, kad Polijas uzņēmums "Wawrzasek ISS" Liepājas lidostas vajadzībām izgatavos un piegādās divas aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializētās automašīnas. Paredzēts, ka abas automašīnas tiks piegādātas šī gada beigās.

Nepilna gada laikā Liepājas starptautiskajā lidostā veikta rekonstrukcija, kas nodrošina lidostas atbilstību regulāro lidojumu atjaunošanai. Visā lidlauka teritorijā veikti apjomīgi meliorācijas darbi un ierīkota drenāžas sistēma. Grunts darbi veikti lidjoslas zonā apmēram 30 hektāru platībā, kur noņemta zeme, izbūvēts uzbērums un apzaļumota platība. Rekonstrukcijas laikā veikta lidostas skrejceļa virskārtas renovācija vairāk nekā 80 000 kvadrātmetru platībā. Veikta izlīdzinošā frēzēšana un divās kārtās ieklāts asfaltbetona segums, lai nodrošinātu maksimālu skrejceļa izturību un ilgmūžību. Tā sastāvā izmantots modificētais bitumens.

Atjaunoti visi lidlauka horizontālie marķējumi vairāk nekā 7000 kvadrātmetru platībā. Rekonstruēts manevrēšanas ceļš apmēram 4000 kvadrātmetru platībā - nofrēzēts vecais segums un ieklāta asfaltbetona virskārta. Manevrēšanas ceļam izbūvēts paplatinājums, lai lidlaukā varētu apkalpot C klases lidmašīnas. Pēc rekonstrukcijas tas sasniedz 18 metru platumu. Veikta arī lidmašīnu perona rekonstrukcija, izbūvētas trīs C klases lidmašīnu stāvvietas. Izveidota jauna augstas intensitātes uguņu sistēma, kas atbilst Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas standartiem. Atjaunotās uguņu sistēmas parametrus pārbaudīja un testēja Zviedrijas kompānijas SAAB speciālisti, kuri šim nolūkam izmantoja ar speciālām mērierīcēm aprīkotu lidaparātu.

Būvdarbu veicējs SIA "Binders" garantē darba, materiālu un iekārtu kvalitāti piecus gadus pēc objekta nodošanas ekspluatācijā un nepieciešamības gadījumā ir gatavs novērst garantijas laikā radušos defektus.

Kopējās Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta "Liepājas starptautiskās lidostas attīstība" izmaksas ir 9,27 miljoni eiro, tostarp Kohēzijas fonda finansējums ir 7,80 miljoni eiro, bet privātais finansējums - 1,37 miljoni eiro.

Svarīgākais