Vakar, 3.novembrī, iesniegta sūdzība par apcietinājuma piemērošanu kravas auto šoferim no Polijas, kura vadītais spēkrats pagājušajā nedēļā ietriecās riteņbraucēju grupā Garkalnē.
Kā aģentūrai LETA pastāstīja viņa aizstāve Ilona Bulgakova, pēc aizstāvības domām, apcietinājums ir ārkārtīgi bargs drošības līdzeklis. Advokāte pauda bažas, ka gadījumā, ja šādā situācijā būtu Latvijas pilsonis, apcietinājums netiktu piemērots, un tas liek uzdot jautājumu, vai ir ievērots likumā noteiktais vienlīdzīgums.
Advokāte pastāstīja, ka policija saskatīja riskus apstāklī, ka aizdomās turētais nevarēs ierasties uz pirmstiesas izmeklēšanā veicamajiem pasākumiem vai pat izvairīsies no izmeklēšanas, un tiesa pieņēma šos argumentus. Advokāte norādīja, ka galvenā tēze no aizstāvības puses ir tāda, ka tiešām ir jābūt pamatojumam, ka persona izvairīsies un apdraudēs procesa izmeklēšanu. Tāpat Bulgakova sacīja, ka tas, ka aizdomās turētajam nav pastāvīgas dzīvesvietas Latvijā, arī nevar būt pamatojums apcietinājumam.
Polijas pilsoņa aizstāve izteicās, ka šis gadījums varētu kalpot kā negatīvs precedents, paužot, ka var saudzīgāk izturēties pret aizdomās turēto personu. Pēc viņas domām, šis negadījums liks uzdot daudzus jautājumus, tostarp par ceļu satiksmes noteikumiem un bērnu drošību uz ceļa.
Kā ziņots, 26.oktobrī uz Vidzemes šosejas Garkalnē, Polijas pilsoņa vadītai kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriecās vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bija pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā brauca 12 gadus vecs zēns, kurš cieta vissmagāk.
Par notikušo ir sākts kriminālprocess, un tiek noskaidroti negadījuma apstākļi. Rīgas rajona tiesa Polijas pilsonim pagājušajā nedēļā nolēma piemērot apcietinājumu.
Par ticamāko Garkalnes avārijas iemeslu Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris Latvijas Radio nosauca distances neievērošanu aiz citas kravas automašīnas, kā rezultātā Polijas kravas auto vadītājs nav spējis nobremzēt pirms riteņbraucēju grupas. Kā stāstīja Teteris, sākotnējā informācija liecina, ka negadījuma galvenais iemesls bija drošas distances neievērošana starp Polijas kravas automašīnu un priekšā braucošo kravas auto. Kad priekšā braucošais auto mainījis braukšanas joslu, Polijas autovadītājs tuvu savā priekšā ieraudzījis riteņbraucēju grupu, kuras priekšā vairs nav spējis nobremzēt.
Šo versiju kā ticamāko Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" apstiprināja arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, kurš piebilda, ka dati, kas iegūti no kravas automobiļa tahogrāfa, norāda arī uz atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.