Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Latvijā

"AirDog" skaidro, kāpēc nokomplektēt spēcīgu komandu Latvijā ir izaicinājums

Bezpilota vadāmais lidaparāts "AirDog" © F64

Latvijā nokomplektēt komandu, kas spētu palīdzēt bezpilota vadāmo lidaparātu "AirDog" izstrādē, ir izaicinājums, aģentūrai LETA sacīja "AirDog" idejas autors Edgars Rozentāls.

Kā sacīja Rozentāls, galvenais iemesls, kāpēc "AirDog" grūti atrast darbiniekus, ir darba specifika. "Izaicinājumi, ar ko ikdienā saskaramies, prasa ļoti dziļas zināšanas fizikā, augstākajā matemātikā un ģeometrijā - ir jāizprot, kāpēc lidaparāti turas gaisā, un jāmāk strādāt pie iegutās programmatūras izstrādes," stāsta Rozentāls. "Latvijā nav daudz šādu speciālistu, bet tie, kuri ir, strādā uzņēmumos vai institūtos, kur jūtas droši."

"Mēs esam "stārtaps", tāpēc līdz šim mums bija grūti viņus uzrunāt - par "AirDog" zināja salīdzinoši maz cilvēku, tādēļ kā potenciālā darba vieta netikām uztverti gana nopietni," piebilda Rozentāls.

Kā otru aspektu, kas atsijā potenciālos darbiniekus, Rozentāls min lielo darba tempu un intensitāti. "Mēs strādājam ar milzīgu atdevi, bet ne visi ir gatavi būt tik aktīvi. Ir daudz lielisku speciālistu, kuru zināšanas robotikā atbilst mūsu vajadzībām, taču viņi ir pieraduši strādāt lēni, darba laikā pārskatīt sociālos tīklus un beigās arī īsti neatbildēt par padarīto," kritizē Rozentāls.

"Mums ir citādi - katram "Airdog" darbiniekam ir ļoti augsts atbildības līmenis, katrs atbild par sasniegto. Taču mēs ļoti novērtējam kolēģu ieguldījumu un saprotam, ka nespējam par to atlīdzināt tikai ar algu." turpina Rozentāls. "Lai alga nebūtu darbinieku vienīgā motivācija tiekties pēc maksimālā rezultātā, esam ļoti daudz strādājuši pie uzņēmuma iekšējās kultūras un vides radīšanas, turklāt reizi gadā konvertējam kolēģiem piederošās daļas uzņēmumā, palielinot tās procentuāli, lai trīs gadu laikā, sevi pierādot, darbinieks var kļūt par pilntiesīgu uzņēmuma partneri."

Patlaban uzņēmumā strādā 26 darbinieki, pārsvarā programmēšanas, elektronikas un ražošanas speciālisti. Komandas kodolu veido vietējie speciālisti, tikai divi darbinieki ir no ārvalstīm - Francijas un ASV.

Kā ziņots, pirmie bezpilota vadāmie lidaparāti "AirDog"', kas autonomi seko objektam un filmē ar ''GoPro'' sporta kameru, oktobra vidū tika izsūtīti pasūtītājiem. Tikmēr tā idejas autori plāno sākt darbu pie jauna modeļa izstrādes, kā arī finansējuma piesaistes kampaņu.

Šī gada sākumā ''AirDog'', kas autonomi seko sportistam un filmē to ar ''GoPro'' sporta kameru, pasaules lielākajā tehnoloģiju un inovāciju izstādē "CES 2015" tika atzīts par labāko robotu un ieguva otro vietu ''Best of CES Awards 2015'' balsojumā.

Tas ļāva projektam gūt lielu atpazīstamību un investīciju piesaistes kampaņā, kuru vadīja "Seraph Group", piesaistīt investīcijas divu miljonu ASV dolāru (1,80 miljonu eiro) apmērā arī no tādiem uzņēmumiem kā "IT-Farm Corporation", "Base Ventures", "FlyCap", "Imprimatur Capital", kā arī no vairākām privātpersonām.

Bezpilota lidaparātu "AirDog" izstrādājusi SIA "Helico Aerospace Industries", kas pilnībā pieder ASV reģistrētajam "Airdog Inc.". Uzņēmums pērn apgrozījis 159 754 eiro, bet strādājis ar 206 613 eiro zaudējumiem.