Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) konstatējis - kādam sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumam Jūrmalā ir pārdots dokuments, kas apliecina, ka uzņēmuma darbinieki ir noklausījušies mācību kursu "Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā", lai gan šāds kurss nav iziets.
Kā aģentūru LETA informēja PVD pārstāve Ilze Meistere, šis mācību kurss ir obligāts visiem pārtikas uzņēmumu vadošajiem darbiniekiem un apliecības neesamība pārbaudes laikā tiek traktēta kā pārkāpums. Minētajā gadījumā kurss nav noklausīts, bet kā starpnieks apliecības nodošanai un naudas iekasēšanai izmantots PVD darbinieks.
Izmeklēšanā noskaidrots, ka, veicot pārbaudi uzņēmumā un atklājot, ka tā darbinieki nav noklausījušies obligāto mācību kursu, PVD inspektors ir piedāvājis palīdzēt to atrisināt, iepazīstinot ar kursu organizatoru, kurš par samaksu izsniegs nepieciešamo apliecību bez mācību apmeklēšanas.
Kā norāda PVD ģenerāldirektors Māris Balodis, līdz ar to inspektors ir rupji pārkāpis ētikas normas un ļaunprātīgi izmantojis dienesta stāvokli, nododot tālāk inspekcijas laikā iegūto informāciju un iesaistoties nelikumīgās darbībās.
"PVD ar vislielāko nopietnību izturas pret šo gadījumu, tādēļ inspektors darbu dienestā ir pametis, savukārt dienests turpina izmeklēšanu, kā arī par notikušo ir informējis Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju," sacīja Balodis.
Gadījumi, kad PVD konstatē pārkāpumus savu darbinieku darbībā, vienmēr tiek izmeklēti, un vainīgie saukti pie atbildības. Šogad PVD ir izskatījis trīs gadījumus, izvērtējot darbinieku disciplināro atbildību. Divos no tiem piemērots disciplinārsods.
Lai līdz minimumam samazinātu gan dienesta stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas, gan korupcijas risku, PVD plāno ieviest aktīvāku inspektoru rotāciju, nodrošinot, ka pārbaudēs uz uzņēmumu ikreiz dodas cits inspektors, kā arī PVD izskatīs iespēju inspekcijā sūtīt vienlaicīgi divus inspektorus, kas līdz šim ierobežoto cilvēkresursu dēļ ne vienmēr ir bijis iespējams. Tāpat PVD, lai novērstu potenciālos riskus un uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti, konsultācijas, kas tiek sniegtas telefoniski, plāno ierakstīt, pirms tam par to informējot arī uzņēmēju.
Lai uzlabotu dienesta darbu un novērstu gadījumus, kad negodprātīgi PVD darbinieki ļaunprātīgi izmanto savas pilnvaras, PVD aicina uzņēmējus, kuri saskārušies ar šādām situācijām, nekavējoties par to informēt dienesta vadību, izmantojot gan PVD uzticības tālruni - automātisko atbildētāju - 67027402, gan PVD mājaslapā.