Rekonstrukciju uz Vidzemes šosejas plāno pabeigt ātrāk

© F64

Ceļu būves firma SIA "Binders" ir ievērojami apsteigusi darbu izpildes grafiku un Vidzemes šosejas rekonstrukciju Rīgas pievārtē plāno pabeigt vēl šogad. Ceļa un satiksmes pārvadu rekonstrukcija izmaksāja 14,9 miljonus eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Autoceļa Rīga-Sigulda rekonstrukcija tika sākta 20.aprīlī, veicot asfalta segas rekonstrukciju no pagrieziena uz Langstiņiem līdz nobrauktuvei no Garkalnes dzelzceļa pārvada. Šodien desmit kilometrus garā rekonstruētā posma brauktuves abos virzienos tiks pilnībā atvērtas autotransporta satiksmei, aģentūru LETA informēja "Bindera" pārstāve Vita Noriņa.

Orientējoši līdz decembrim objektā vēl turpināsies atsevišķi maza apjoma darbi un labiekārtošana. Šajā laikā uz ceļa saglabāsies ātruma un atsevišķi satiksmes ierobežojumi.

Visu projektā paredzēto darbu izpilde pilnībā būs pabeigta līdz 2015.gada decembrim, kaut līgumsaistības ar pasūtītāju VAS "Latvijas Valsts ceļi" paredz, ka asfalta segas rekonstrukcijas darbiem objektā jābūt pabeigtiem 2016.gada ceļu būves sezonā. Līdz ar to gandrīz uz pusi samazinājies laika periods, kad autobraucējiem šajā ceļa posmā jāsastopas ar remontdarbu dēļ radītām neērtībām, uzsvēra Noriņa.

Atbilstoši projektam asfalta segas rekonstrukcija veikta ceļa posma abos virzienos, secīgi organizējot darbus abās ceļa brauktuvēs. Projekts paredzēja asfalta segas rekonstrukciju, izmantojot reciklēšanas metodi, kas nozīmē, ka vecais asfalts tika safrēzēts, segas stiprināšanai sajaukts ar cementu, izlīdzināts un pa virsu trijās kārtās ieklāta jaunā asfalta sega. Projekts neparedzēja ceļa pamatu rekonstrukciju.

Projekta laikā rekonstruēts arī Garkalnes pārvads, pārvads pār dzelzceļu un gājēju tunelis aiz pagrieziena uz Langstiņiem. Rekonstrukcijas zonā atjaunotas sabiedriskā transporta pieturvietas, atsevišķās vietās uzstādītas metāla drošības barjeras, atsevišķā posmā izbūvēta lietus ūdens kanalizācija, iztīrīti grāvji un rekonstruētas caurtekas.

Ceļa segas rekonstrukcijas pasūtītājs ir VAS "Latvijas Valsts ceļi", projekta autori SIA "BRD projekts", galvenais būvuzņēmējs - ceļu būves firma SIA "Binders", apakšuzņēmēji - SIA "Lemminkainen Latvija", AS "Ceļu pārvalde", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Tilts".

Latvijā

Pēc Donalda Trampa uzvaras ASV prezidenta vēlēšanās un pirmajām ziņām par tehnoloģiju gigantu dibinātāja Īlona Maska izredzēm nokļūt ASV prezidenta administrācijas vadībā lietotāji masveidā sāka pamest Maskam piederošo “X” platformu. Jaunā platforma “Bluesky”, kas ir ļoti līdzīga kādreizējam “Twitter”, tagad piesaista miljoniem jaunu lietotāju. “Neatkarīgās” žurnālistu raksti un portāla NRA ziņas tagad ir lasāmas arī šajā platformā.