Poļu smagais pie Garkalnes izšķaida riteņbraucēju grupu

Notikuma vietā atļautais ātrums bija 70 kilometru stundā. Velosipēdisti brauca ap 30–35 kilometriem stundā. Sadursmes spēks bija briesmīgs © Valsts policija

Sasitumi, nobrāzumi, lauzti kauli un sašķaidīti divriteņi: 11 jauniešu liela riteņbraucēju grupa vakar cieta avārijā uz Vidzemes šosejas. Viena puiša traumas ir ārkārtīgi smagas, jo viņš tika parauts zem kravas automašīnas.

Tās vadītājs Polijas pilsonis bijis skaidrā, tomēr nodarījuma smaguma dēļ vakar līdz tiesas lēmumam viņš tika paturēts policijas izolatorā. Ir ierosināts kriminālprocess un sākta izmeklēšana.

Notikuma gaitu aģentūrai LETA atstāstīja bērnu treneris. Braukuši pa Vidzemes šosejas pirmo joslu virzienā uz Siguldu. Viņa vadītā automašīna Opel sekojusi riteņbraucēju grupai. Taču vienam no bērniem gājis grūtāk, tāpēc viņam atļauts braukt mašīnas aizvējā. Aptuveni puskilometru aiz regulējamās gājēju pārejas Garkalnē, pie kuras ir ātruma ierobežojums 70 kilometru stundā, vieglā automobiļa vadītājs atpakaļskata spogulī pamanījis, ka strauji tuvojas kravas automašīna. Vispirms kravas auto DAF taranējis opeļa aizvējā braucošo 12 gadus veco puiku, pēc tam ietriecies vieglajā mašīnā, uzstumjot to priekšā braucošajiem riteņbraucējiem. Tālāk vieglais auto iesviests grāvī, tātad trieciens bijis spēcīgs. Fotogrāfijās uz asfalta redzams daudz asiņu.

Kā ziņo mediķi, negadījumā septiņi no cietušajiem guvuši vidēji smagas un smagas traumas, viņi ievietoti slimnīcā. Vissliktāk klājas puisim, ko parāva zem kravas mašīnas, – viņam ļoti stipri cietušas kājas. Pārējie tikuši cauri ar vieglākiem nobrāzumiem un sasitumiem.

Šobrīd izskatās, ka riteņbraucēji satiksmes noteikumus ir ievērojuši. Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvis Jānis Aizpors Neatkarīgajai skaidro, ka noteikumi atļauj nepilngadīgajiem atrasties uz braucamās daļas, ja viņiem ir velosipēda vadītāja tiesības. Grupas brauciens ir pieļaujams, ja tai seko marķēts pavadošais auto. Pie mašīnas atlūzām fotogrāfijās arī redzama sadauzīta oranžā bākuguns. Savukārt vienīgo puisi, kurš brauca aiz mašīnas, šajā gadījumā var uzskatīt par individuālu braucēju. Tomēr nav apstrīdams, ka avāriju, uztriecoties no aizmugures, izraisīja kravas automašīnas vadītājs. Konkrēts viņa ātrums tiks noskaidrots autotehniskajā ekspertīzē.

Policijai šoferis it kā taisnojies, ka priekšā braucošie strauji bremzējuši un viņš nav spējis tik ātri noreaģēt. Ticamāk gan, ka viņš darījis kādas blakus nodarbes, nevis skatījies uz ceļu. Tomēr te vietā satiksmes eksperta Paula Timrota atziņa aģentūrai LETA, ka būtiskas ātruma atšķirības uz intensīvas satiksmes ceļa – mašīnas un turpat blakus velosipēdisti – nav laba kombinācija. Notikuma vietā atļautais ātrums 70 kilometru stundā. Velosipēdisti brauca ap 30–35 kilometriem. Vienmēr pastāvēs iespējas sāpīgai sadursmei.



Latvijā

Zemkopības ministrs Armands Krauze (ZZS) rosina Pārtikas un veterināro dienestu (PVD) pastiprināti pievērst uzmanību un operatīvi sniegt priekšlikumus patērētāju aizsardzības uzlabošanai, saņemot pakalpojumus no ēdienu piegādes uzņēmumiem, informē Zemkopības ministrijas (ZM) pārstāvji.

Svarīgākais