TEHNOLOĢIJAS: Moderno TV uzvaras gājiens

Lattelecom gādā (caur apmācībām), lai visos 13 uzņēmuma veikalos un 11 klientu apkalpošanas centros darbinieki pārzinātu moderno tehnoloģiju virtuvi un spētu atrast un ieteikt klientam labāko piedāvājumu © F64

Televizori nav ierīce, ko zibenīgi mainām, ja tirgū parādās kādi jaunāki modeļi, taču nevar apgalvot, ka Latvijas iedzīvotāji nemaz neseko līdzi jaunākajām modes tendencēm televizoru segmentā. Šobrīd savu uzvaras gājienu piedzīvo Smart TV jeb «gudrie» televizori, kas nodrošina daudz plašākas iespējas tā lietotājiem, turklāt jo televizors izmēru ziņā lielāks, jo pircējiem tīkamāks, ar pircēju iepirkšanās paradumiem iepazīstina Lattelecom mazumtirdzniecības nodaļas vadītājs Andris Bodnieks.

Internets televizorā

Viena no galvenajām Smart TV atšķirības iezīmēm no tradicionālā TV ir fakts, ka «gudrās» ierīces piedāvā daudz plašāku un interaktīvāku iespēju klāstu. Piemēram, jaunās tehnoloģijas nodrošina balss un kustību vadību, kā arī, piemēram, iespēju skatīties divas programmas vienlaikus. Tajā ērti ir aplūkojami fotoattēli un video no viedtālruņa un citām mobilajām ierīcēm bez jebkādiem vadiem. Smart TV ļauj izmantot interneta pieslēguma iespējas, lai lietotu sociālos tīklus un veiktu «Skype» video zvanus, skatītos interneta video un darītu gandrīz visu, kam parasti nepieciešams dators. Arī attēla izšķirtspēja Smart TV ir vēl labāka nekā tā priekšgājējiem. «Piemēram, Lattelecom piedāvātās interaktīvās televīzijas attēlu kvalitāte ir augsta, taču ar vecākas klases televizoriem šo kvalitāti nevar izbaudīt pilnībā,» stāsta A. Bodnieks.

Tirgū ienākuši arī liektie televizori, taču pagaidām šīs ierīces lielu popularitāti nav guvušas – pirmkārt, šie televizori ietilpst dārgajā cenu klasē, un otrkārt, cilvēki līdz galam nav vēl izpratuši tiešo ieguvumu (televizori nodrošina attēla dziļumu), informē A. Bodnieks.

Konsultēs, izskaidros, nodemonstrēs

«Klienti pirms lēmuma pieņemšanas par kāda pirkuma veikšanu, ļoti izsvērti pārdomā pārdevēja sacīto un ieklausās ieteiktajā,» novērojis Lattelecom pārdošanas kanālu vadītājs. Viņš pieļauj, ka ekonomiskās krīzes atskaņas mainījušas iepirkšanās paradumus – spontānu izvēli nomainot pret pārdomātāku lēmuma pieņemšanu, vai un kas īsti ir nepieciešams. Salikt visus punktus uz i var palīdzēt, protams, zinošs klientu konsultants, tāpēc Lattelecom gādā (caur apmācībām), lai visos 13 uzņēmuma veikalos un 11 klientu apkalpošanas centros darbinieki pārzinātu moderno tehnoloģiju virtuvi un spētu atrast un ieteikt klientam labāko piedāvājumu. «Nepārtraukti rūpējāmies par pārdevēju kompetenču attīstīšanu, jo zinošs pārdevējs ir katra veikala vērtība. Viņi ne tikai sniedz izsmeļošas konsultācijas, bet jebkuru preci paradīs darbībā, paskaidros, kā ar to rīkoties.»

Iecīnīts Dalītais maksājums

Lai mūsdienīgās ierīces būtu pieejamākas jebkurā potenciālā pircēja maciņam, uzņēmums ieviesis jaunu pakalpojumu Dalītais maksājums, ko klienti atzinīgi novērtējuši: 70–80% pirkumu notikuši, izmantojot jauno iespēju. Pakalpojums paredz, ka pircējs par preci var norēķināties pakāpeniski: pats izlemt, vai veikt pirmo iemaksu vai nē, cik ilgā laika posmā viņam būs visērtāk veikt atmaksu. «Esam pēc iespējas pretimnākošāki, lai ikviens klients varētu iegādāties sev ko tīkamu,» uzsver A. Bodnieks.

Viņš novērojis, ka, iegādājoties televizoru kādā no Lattelecom veikaliem, klientam būtiski ir divi aspekti – cik lielu televizoru tas var novietot savā mājoklī jeb kāda ir istabas ietilpība, kā arī svarīga ir cena. «Ja kādreiz iecīnītākais televizora izmērs bija 32 collas, tad tagad izvēle ir par labu 40 un vairāk collu lieliem televizoriem. Principā šā brīža top prece ir 48 collu televizors ar smart versiju,» skaidro A. Bodnieks, piebilstot, ka 3D televizoriem gan vērojams noriets. Raksturīgi, ka sievietēm – pircējām ir svarīgs noskatītās preces dizains, bet stiprajam dzimumam – funkcionalitāte.

Lattelecom veikalos pieejams ne tikai plašs televizoru sortiments, bet arī datori, planšetes, telefoni (vairāk fokuss uz viedtālruņiem) un citas minēto preču atbalstošas palīgierīces.



Latvijā

“Man jau trīs dienas ir slikta dūša. Vemšana, galvassāpes, bezmiegs. Katru dienu, atverot e-pastu, pirmā doma – vai būs atkal jauns paziņojums no CSDD par 350 eiro sodu vai nebūs? Kopā sods jau sakrājies pāri tūkstotim, tuvojas diviem,” asaras valdīdama, man sūdzas kāda satraukta paziņa. Viņa ir izmisumā.

Svarīgākais