Lai saistībā ar sūdzībām pārrunātu situāciju tirdzniecības tīkla "Maxima" veikalā Rīgā, Mūkusalas ielā 73, Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) aicinās uz tikšanos lielveikalu tīkla vadību, aģentūru LETA informēja PVD pārstāve Ilze Meistere.
Šodien PVD veica atkārtotu lielveikala pārbaudi, jo tika saņemta bijušās veikala darbinieces sūdzība, kurā minēti vairāki satraucoši fakti par veikala darbinieku rīcību, piemēram, pārfasējot un realizējot bojātus produktus vai produktus ar beigušos derīguma termiņu.
Šodien veiktajā pārbaudē PVD konstatēja vairāku veidu produkciju ar nenosakāmu derīguma termiņu. Par minētājiem pārkāpumiem uzņēmums tiks saukts pie administratīvās atbildības.
Kā aģentūru LETA informēja "Maxima Latvija" pārstāvis Jānis Beseris, lai pārrunātu aktuālo situāciju un paustu uzņēmuma pozīciju, uzņēmuma pārstāvji ar PVD vadību tiksies šo piektdien, 23.oktobrī.
Beseris atzīmēja, ka konkrētajā veikalā padziļinātu pārbaudi kopā ar PVD inspektoru veica arī "Maxima Latvija" procesu un kvalitātes departamenta darbinieki. Pārbaudes laikā konstatētas atsevišķas neatbilstības, kuras nekavējoties tika novērstas.
"Visa minētā informācija tiks pārrunāta ar veikala vadītāju, lai pārliecinātos, ka tiek ievērotas visas noteiktās kvalitātes prasības un procedūras. Tāpat uzņēmuma procesa un kvalitātes departaments veiks pastiprinātas pārbaudes un tiks veikts nepieciešamais, lai neatbilstības neatkārtotos. Darbiniekiem tiks veiktas atkārtotas apmācības par kvalitātes prasībām, vērtēta konkrētā veikala vadības darbinieku atbildība un lemts par tālāko rīcību," uzsvēra Beseris.
Viņš skaidroja, ka atbilstoši likumdošanai uzņēmumā ir izstrādātas procedūras un noteikumi preču kvalitātes kontrolei. Visiem veikala darbiniekiem, neatkarīgi no amata, ir stingri jāievēro noteiktās kvalitātes normas un spēkā esošās procedūras attiecībā uz produktu kvalitāti un derīguma termiņiem un nekādas atkāpes no tām nav pieļaujamas. Viņš uzsvēra, ka "Maxima Latvija" procesu un kvalitātes departamenta darbinieki veic regulāras un ārpuskārtas padziļinātas kvalitātes pārbaudes visos "Maxima" veikalos. Šo pārbaužu laikā tiek rūpīgi vērtēta produktu izcelsme, kvalitāte un izsekojamība.
Kā iepriekš aģentūrai LETA atzina PVD ģenerāldirektors Māris Balodis, pārbaužu laikā lielākus vai mazākus pārkāpumus var konstatēt gandrīz jebkurā tirdzniecības vietā. Tomēr, ja tirdzniecības uzņēmumā ik reizi konstatē vienus un tos pašus būtiskus pārkāpumus, tas norāda par nopietnām un sistemātiskām problēmām veikala vadībā.
"Tāpēc PVD plāno tikties ar lielveikalu tīkla vadību, lai rastu risinājumu situācijas uzlabošanai konkrētajā lielveikalā," norādīja Balodis.
Viņš arī sacīja, ka PVD šāda tipa uzņēmumus pārbauda vismaz divas reizes gadā, taču tieši šo veikalu PVD šogad vien ir pārbaudījis piecas reizes, tostarp četros gadījumos pārbaudot patērētāju sūdzības par gaļas kulināriju. Trijos gadījumos sūdzībās minētie fakti ir apstiprinājušies. Visos gadījumos noformēts akts par pārtikas izņemšanu no apgrozības, jo tā nebija derīga uzturam un uzņēmumam piemērots naudas sods.
Pēdējā pārbaude šajā lielveikalā veikta augusta beigās, konstatējot higiēnas prasību pārkāpumus, preces ar beigušos derīguma termiņu, kā arī citus pārkāpumus, kas veikalam bija jānovērš noteiktajos termiņos.