Vecpiebalgas ceļš līdz pavasarim bez luksoforiem

Attēlam ir ilustratīvs raksturs © f64

Būvdarbos uz reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) novembrī, atkarībā no laika apstākļiem, sāksies tehnoloģiskais pārtraukums līdz nākamai būvdarbu sezonai. Būvdarbi notiek posmā no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam (24,6.-38,0. km) Vecpiebalgas novadā un šobrīd tur vairs nav neviena luksoforu posma, bet ir saglabājies ātruma ierobežojums.

Visā posma garumā ir uzklāta asfalta apakškārta, kas daļēji nosegta ar virskārtu, kā arī gandrīz pabeigti darbi pie pārbūvētā tilta pār Gauju Taurenē. Līdz nākamajam rudenim būs pabeigta pilna ceļa segas rekonstrukcija, kā arī atjaunots ceļa pārvads pār bijušo dzelzceļa līniju.   

Darbus veic SIA 8 CBR, to līgumcena ir 11,358 miljoni eiro (ar PVN) un tos līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Turpmāk secīgi paredzēts atjaunot nākamos autoceļa posmus Madonas virzienā. AS Ceļuprojekts jau ir izstrādājis tehnisko projektu posmam no Taurenes līdz Vecpiebalgai (38.-49. km), ir pabeigta šī projekta ekspertīze un vēl šoziem ir plānots izsludināt šī posma būvdarbu iepirkumu.

Latvijā

Laikā, kad lauksaimniecība piedzīvo smagu krīzi, Rīgas dome ir noraidījusi biedrības “Zemnieku saeima” lūgumu ražas novākšanas periodā – no 22. jūlija līdz 1. novembrim – atļaut smagajam transportam ar graudiem un rapsi uz Rīgas ostu pārvietoties noteiktos maršrutos visu diennakti. Biedrības “Zemnieku saeima” valdes priekšsēdētājs Juris Lazdiņš uzsver: “Ja Rīgas Brīvostai lauksaimnieki nav vajadzīgi, acīmredzot mums jādomā par kravu pārvirzīšanu uz citām Latvijas ostām.”

Svarīgākais