LDz pārvadāto kravu apjoms pērnā gada līmenī

© F64

Pēdējie mēneši VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) bijuši veiksmīgi, un oktobra pirmajā pusē pārvadāts tikpat kravu, cik pērn šajā pašā laika posmā. Vienlaikus meitasuzņēmums "LDz Cargo" konkurentiem šogad ir zaudējis, šodien žurnālistiem paziņoja LDz vadītāja vietas izpildītājs Aivars Strakšas.

Ziemas mēneši savukārt bijuši vājāki. Viņš skaidroja, ka šogad deviņos mēnešos, salīdzinot ar analoģisku laika posmu pērn, ir pārvadāti 99,8% jeb par 0,2% mazāk kravu - kopumā 42,6 miljoni tonnu. Nedaudz gan mainījusies kravu struktūra - samazinājušies pārvadāto ogļu apjomi, savukārt palielinājušies naftas produktu apjomi. Tāpat fiksēts pieaugums kokmateriālu segmentā.

Kā skaidroja Strakšas, "LDz Cargo" šogad konkurentiem esot zaudējis, jo daļu kravas pārņēmis privātais pārvadātājs "Baltijas ekspresis", kurš apkalpo kravas pārsvarā Ventspils virzienā.

Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".

Latvijā

Ādaži, Mārupe, Liepāja un citas pilsētas plaukst un zeļ, kamēr Rīga cīnās ar iedzīvotāju aizplūšanu, stāvvietu problēmām un tukšām ielām. Kāpēc galvaspilsēta atpaliek? Vai pie vainas ir kļūdas pilsētplānošanā, birokrātija, vai arī trūkst drosmīgas vīzijas? Māris Sprindžuks atklāti stāsta par Rīgas lejupslīdes cēloņiem un to, kā pārtraukt iedzīvotāju bēgšanu no pilsētas.

Svarīgākais