Izmeklēs tankkuģa "Flagman 1" negadījuma apstākļus

Tankkuģis "Flagman 1" devās maršrutā no Rīgas uz Ventspili un ap pusnakti uzskrēja uz sēkļa Daugavas kreisajā krastā, izejot no Rīgas ostas teritorijas © F64

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs sācis izmeklēšanu saistībā ar tankkuģa "Flagman 1" uzskriešanu uz sēkļa Daugavgrīvā un prognozē, ka izmeklēšanas process varētu būt visai ilgs, jo šajā lietā būtiskas esot tehniskās pārbaudes, aģentūrai LETA skaidroja birojā.

Kuģis devies maršrutā no Rīgas uz Ventspili un ap pusnakti uzskrējis uz sēkļa Daugavas kreisajā krastā, izejot no Rīgas ostas teritorijas. Kā skaidroja birojā, šāda veida avārijas ostas akvatorijā notiek ļoti reti un pēdējo 15 gadu laikā tādas nav bijušas.

Kā vienu no iemesliem, kāpēc kuģis varēja uzskriet uz sēkļa, birojā min iespējamo stūres iziešanu no ierindas, taču tas tikšot pārbaudīts izmeklēšanas gaitā.

Kā ziņots, naktī uz sestdienu Daugavgrīvā uz sēkļa uzskrēja ar Latvijas karogu kuģojošais tankkuģis "Flagman 1". Neviens cilvēks šajā incidentā necieta un no kuģa naftas produkti neizplūda.

Kapteiņa izelpā pēc avārijas konstatētas 2,34 promiles alkohola, aģentūru LETA informēja Valsts policijas preses pārstāvis Toms Sadovskis.

Kā liecina internetā pieejamā informācija, kuģis "Flagman 1" ir būvēts 1982.gadā, tas ir 81 metru garš un 14 metrus plats. Televīzijas raidījums "LNT Ziņas" vēstīja, ka kuģis pieder kādai Igaunijas kompānijai.

Latvijā

Efektīvai valsts austrumu robežas aizsardzībai par pilna laika vienībām būtu jāpārveido vismaz divi pierobežas Zemessardzes bataljoni, sociālajā tīklā "Facebook" norādījis Ziemeļvalstu noturības organizācijas (CIREN) līdzdibinātājs, bijušais Aizsardzības ministrijas (AM) valsts sekretārs Jānis Garisons.

Svarīgākais