Pie Turcijas krastiem sadūries Latvijas kravas kuģis un vietējais prāmis

Pie Turcijas krastiem notikusi sadursme starp Latvijas kravas kuģi "New Breeze" un Turcijas ātrgaitas prāmi.

Marmora jūrā piektdien netālu no Stambulas notikušajā avārijā cietuši 15 prāmja pasažieri, bet pašam prāmim "Mehmet Reis-11" nodarīti būtiski bojājumi. Avārijas iemelsi pagaidām nav skaidri.

Prāmis ar 350 pasažieriem pats spēja atgriezties Stambulas ostā.

Negadījuma brīdī ar Maltas karogu kuģojošais Latvijas refrižeratorkuģis "New Breeze" bija ceļā uz Ukrainas ostu. Kuģa apkalpe sastāv no viena Latvijas pilsoņa, diviem Krievijas pilsoņiem, pieciem Ukrainas pilsoņiem un 11 filipīniešiem.

Kuģis "New Breeze" pieder Latvijas kompānijai "Baltic Navigation". Pašlaik nav informācijas, vai negadījumā bojājumi nodarīti arī "New Breeze" un vai cietis kāds no tā apkalpes locekļiem.

Šis nav pirmais negadījums, saistībā ar kuru izskanējis "New Breeze" vārds. 2008.gada rudenī uz kuģa, kad tas atradies Rīgā kuģu remonta rūpnīcā, izcēlies ugunsgrēks.

Latvijā

Vairāk nekā divas desmitgades Rietumu pasaulē bija ierobežots finansējums jebkam, kas saistīts ar militāro rūpniecību. Iemesli – karš Dienvidslāvijā un sekojošā “asiņainās naudas” meklēšana, tam sekoja karš pret terorismu pēc 2001. gada 11. septembra un attīstošā korporatīvās sociālās atbildības kultūra. Tā kā pastāvēja juridiski ierobežojumi darījumiem ar karojošām negodīgām valstīm, piemēram, Ziemeļkoreju un Irānu, finanšu sektora dalībnieki ieroču jautājumus parasti uzskatīja par reputācijas ziņā nevēlamiem. Kara realitāte Ukrainā un ES aktīvais atbalsts Kijivai maina ainu.

Svarīgākais