Telemetrija – izdevīgi iedzīvotājiem, ērti apsaimniekotājam

Hausmaster nodrošina vairāk nekā 170 daudzdzīvokļu dzīvojamo māju un industriālo objektu apsaimniekošanu Rīgā un tās apkārtnē © Publicitātes foto

Lai nodrošinātu klientiem pēc iespējas labāku servisu, komfortu un ērtības, namu apsaimniekotājs SIA Hausmaster ir atvērts dažādiem jauniem risinājumiem, kas paaugstinātu sniegto pakalpojumu kvalitāti. Pavisam nesen uzņēmums ieviesa Lattelecom piedāvāto telemetrijas pakalpojumu (Hausmaster gadījumā – ūdens skaitītāju automātisku nolasīšanu) un secina – jaunā iespēja atvieglo gan uzņēmuma darbinieku ikdienu, gan ir ērta un parocīga klientiem – ikmēneša skaitījuma rādījuma nolasīšana un nodošana vairs raizes nesagādā.

Īsumā ieskicējot Hausmaster darbību, jāteic, ka uzņēmums nodrošina vairāk nekā 170 daudzdzīvokļu dzīvojamo māju un industriālo objektu apsaimniekošanu Rīgā un tās apkārtnē jau vairāk nekā sešus gadus. Šajā laikā tas ir sevi apliecinājis kā profesionālu apsaimniekotāju, tostarp būvnieku acīs, tāpēc viņi jaunos namu projektus uztic pārvaldīt tieši Hausmaster. «Regulāri arī saņemam iedzīvotāju zvanus, kas vēlas mainīt savu esošo apsaimniekotāju un grib pārnākt pie mums,» stāsta Hausmaster projektu vadītāja Laura Jurevica.

Varena speciālistu komanda

Taujāta, kā uzņēmums izpelnījies gan celtnieku, gan iedzīvotāju atzinību, L. Jurevica atbild: «Pirmkārt, allaž rūpējamies, lai apsaimniekošanas kvalitāte būtu augstā līmenī. Līdz ar to mums ir gan sava pārvaldnieku nodaļa, gan kvalitātes dienests, kas veic papildu apsekojumus objektos, tā teikt, apskata māju iedzīvotāju acīm. Ja redz kādu neatbilstību, par to ziņo konkrētā nama pārvaldniekam, kas šo nepilnību novērš.» Principā kvalitātes dienests sniedz svaigu skatu no malas, vai patiešām apsaimniekošanas procesi rit bez sarežģījumiem.

Otrkārt, uzņēmuma vēl viena stiprā puse ir pieredzes bagāti tehniskie darbinieki. Tehniskajā nodaļā strādā varena speciālistu komanda – namdari, elektriķi, sanitārtehniķi, ventilācijas, vājstrāvu sistēmu meistari un citi speciālisti, un viņu atbalsts iedzīvotājiem ķibeles novēršanā tiek nodrošināts 24 stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā. «Jebkurā diennakts stundā klients mūs var sazvanīt, un viņu uzklausīs nevis automātiskais atbildētājs, bet kāds no mūsu kompetentajiem klientu apkalpošanas centra operatoriem. Saņemot ziņu par avārijas situāciju, mūsu darbinieki norādītajā adresē ierodas stundas laikā. Protams, arī raugāmies, lai mēs strādātu pēc principa: apsolīju – izdarīju,» stāsta L. Jurevica.

Ērti un vienkārši

Hausmaster arī meklē iespējas, kā turpināt celt savu kvalitātes latiņu, un ir sapratuši, ka šī mērķa īstenošanā vērtīgs palīgs ir mūsdienīgi IKT risinājumi. Tāpēc arī Hausmaster nolēma kļūt par kustības Loģiskā atlase (tajā apvienojušies IKT nozares līderi, lai veicinātu straujāku IKT risinājumu ieviešanu mazo un vidējo uzņēmēju sektorā) demo uzņēmumu un ieviesa Lattelecom telemetrijas pakalpojumu. Telemetrijas pakalpojums nodrošina ēkas skaitītāju attālinātu nolasīšanu, tas nozīmē, ka skaitītāju datus iespējams nolasīt tiešsaistē.

Šobrīd pakalpojums ir ieviests vienā daudzdzīvokļu mājā. «Pārvaldnieks ar jauno sistēmu ir ļoti apmierināts, jo ir jāielogojas tikai attiecīgā portālā, un tur ir pieejami visi interesējošie rādījumi – gan dzīvokļos atrodošie, gan ūdens mājas galvenie ievada skaitītāji,» skaidro Hausmaster projektu vadītāja. «Arī iedzīvotājiem nav vairs jāraizējas par skaitītāju rādījumu nodošanu, un tas viņiem ir svarīgi, jo šajā mājā individuālie dzīvokļu ūdens skaitītāju rādījumi atrodas virs vannas pie griestiem un tiem ir ļoti neērti piekļūt.» Turklāt sistēma ļauj laikus pamanīt kādas nobīdes no normas, piemēram, ir iespējams fiksēt, ka vairākas stundas kādā dzīvoklī nepārtraukti ir kaut neliela ūdens noplūde. «Var izrādīties, ka dzīvokļa īpašnieks, piemēram, ir aizbraucis uz vairākām dienām, bet ūdens krāns līdz galam nav aizgriezts vai bojāta ventiļa dēļ nedaudz tek wc pods. Sistēma ļauj šādas situācijas pamanīt un operatīvi pārvaldniekam par to informēt dzīvokļa īpašnieku,» uzsver L. Jurevica. Ir iespējams uzstādīt dažādas indikācijas, piemēram, ka avārijas situāciju gadījumā pārvaldnieks operatīvi saņem sms vai epastu.

Maksā tik, cik patērējis

Līdz ar sistēmas ieviešanu nav vairs vajadzība klientam pašam nolasīt un nodod rādījumus. Kā zināms, skaitītāji mēdz būt novietoti ne visai ērti pieejamās vietās, tāpēc to nolasīšana nav pārāk parocīga. Tagad par to ēkas iedzīvotājiem, kas devuši zaļo gaismu telemetrijai, nav vairs jālauza galva. Nav arī vairs jāatceras, līdz kuram datumam rādījumi bija jānodod. «Ja ikmēneša rādījumi un patēriņš nav iesniegti, mums jārīkojas saskaņā ar līgumu un jārēķina vidējais patēriņš, taču tas var radīt klientos neapmierinātību, neskaidrību. Bet telemetrija nodrošina precīzu ūdens uzskaiti – klients maksā tikai par to, ko patērējis,» stāsta L. Jurevica, piebilstot, ka ieguvēji no jaunā pakalpojuma ir gan klienti, gan pats uzņēmums. Viņa atzīst – tā kā telemetriju Hausmaster saviem klientiem piedāvā pavisam neilgi, uz šo novitāti, kā jau uz jebkuru jauninājumu, vairākums skatās ar neticību, vai patiešām viss būs tik vienkārši. L. Jurevica cer, ka pozitīvie piemēri mazinās iedzīvotāju kūtrumu un skepsi.

Tāpat uzņēmums patlaban testē citas IKT iespējas, kas sniegtu novitātes ieguldījumu namu apsaimniekošanā un Hausmaster darbības nodrošināšanā, piemēram, uzstāda gudrās kameras, kuras ļauj pārvaldniekam tiešsaistē ar telefona vai datora palīdzību apskatīties, kas notiek konkrētajā objektā. Uzņēmums veic arī sava menedžmenta un reklāmas auditu jeb izvērtē, kā Hausmaster izskatās interneta vidē, lai saprastu, kā vēl pārdomātāk izmantot interneta rīkus.



Svarīgākais