Uzņēmuma "LDz Cargo" valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs jau šodien varētu zaudēt amatu.
Kā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Mačs, uzņēmuma īpašnieka - "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) - valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas uzaicinājis viņu šodien uz "intīmu sarunu", kurā varētu izteikt priekšlikumu atstāt amatu.
Mačs uzskata, ka vēlme viņu atbrīvot no amata varētu būt saistīta ar "biznesa pārdali", proti, nesaskaņām saistībā ar iecerētu reorganizāciju un "LDz Cargo" funkciju pārdalīšanu LDz iekšienē, kam viņš nepiekrīt.
"Stāsts ir par savējiem un svešiem," sacīja Mačs.
Norādot, ka akcionāram nav jāmotivē savs lēmums, Mačs atzina, ka viņam nav zināms, kāpēc ir vēlme viņu atcelt no amata, jo uzņēmuma finanšu rādītāji ir gājuši uz augšu un "LDz Cargo" izveidojies 32 miljonu eiro uzkrājums.
Vienlaikus Mačs noliedza Latvijas Televīzijas rīcībā esošo informāciju, ka pie viņa būtu veikta kratīšana. Pēc viņa teiktā, pēdējo reiz kratīšana uzņēmumā bijusi "aizpagājušā gada vasarā", pēc kuras Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja vadītājs Jaroslavs Streļčenoks atzinis, ka "LDz Cargo" darbojas ar "gādīga saimnieka rūpību".
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) intervijā LTV atzina norādīja, ka lemt par "LDz Cargo" vadības iespējamo maiņu, ir LDz vadības kompetencē. LDz valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas jau drīzumā plānojot tikties ar Maču, lai izvērtētu "LDz Cargo" darbības rezultātus.
Pēc Matīsa teiktā patlaban nevarot uzskatīt, ka "LDz Cargo" veikums būtu vērtējams kā neapmierinošs. "Uzņēmuma rādītāji ir labi, bet vienmēr var būt labāk," sacīja Matīss. Tomēr dzelzceļa kravu apjomi un konjunktūra mainās, līdz ar to esot jāskatās uz nākotni un jādomā, ka diversificēt kravu pārvadājumus, sacīja Matīss.