Jau mēnesi darbojas jauna a/s Latvenergo klientu apkalpošanas un norēķinu sistēma, saskaņā ar kuru klienti saņēma jaunus līgumu identifikācijas numurus. Maksājot par elektrību pēc jaunās sistēmas Latvijas pasta nodaļās, atsevišķiem klientiem tika piemērota 2,5 reizes lielāka komisijas maksa nekā iepriekš.
Pateicoties Neatkarīgās lasītājiem, kuri informēja par to laikrakstu, šis pārpratums ir novērsts, un turpmāk, maksājot Latvijas pastā par elektrību, komisijas maksa par šo pakalpojumu būs tāda pati kā līdz šim.
Augusta beigās Latvenergo ieviesa jaunu, modernizētu, klientu apkalpošanas un norēķinu sistēmu, kā arī līdzšinējā klientu pašapkalpošanās portāla www.elatvenergo.lv vietā darbu sāka jaunais portāls www.elektrum.lv. Līdz ar to visi esošie klientu līgumi tika pārnesti uz jauno sistēmu, kurā tiem tika izveidoti jauni līgumu identifikācijas numuri. «Mainījās tikai līguma numuri, visi pārējie līguma nosacījumi – produkta cenas, norēķinu kārtība un citi – saglabājas nemainīgi,» Neatkarīgajai skaidroja Latvenergo preses sekretāre Ivita Bidere. Viņa stāstīja, ka informācija par līguma numuru maiņu tika nosūtīta visiem klientiem vai nu ar rēķina, epasta, vai SMS palīdzību. Un pat tādā gadījumā, ja klients, maksājot par elektrību, nenorādītu jauno numuru, jaunā norēķinu sistēma atpazītu arī iepriekšējos līguma numurus. «Tādējādi, ja klients veiks maksājumu, norādot iepriekšējo līguma numuru, maksājums nekur nepazudīs un tiks attiecināts uz faktisko līguma numuru. Īpaši tas attiecas uz klientiem, kuri norēķinās ar izlīdzinātā maksājuma palīdzību un izmanto izlīdzinātā maksājuma kartītes, kurās iedrukāts līguma numurs. Šīs kartītes joprojām var izmantot, veicot maksājumu līdz laikam, kad klientam veiksim gadskārtējo izlīdzinātā maksājuma summas pārrēķinu un nosūtīsim jaunu izlīdzinātā maksājuma kartīti, kurā būs jau jaunais līguma numurs,» norādīja I. Bidere.
Taču vairāki Neatkarīgās lasītāji, maksājot par elektrību Latvijas pasta nodaļās, bija nepatīkami pārsteigti, ka iepriekšējo 0,60 eiro vietā pēc jaunās sistēmas ieviešanas par šo pakalpojumu prasa 1,50 eiro. Latvijas pasta sabiedrisko attiecību speciāliste Eva Puriņa pieļāva, ka šajā konkrētajā situācijā ir noticis pārpratums komunikācijā. Maksa par šo pakalpojumu ir 0,60 eiro tāpat kā līdz šim.
«Veicot Latvenergo elektroenerģijas rēķinu apmaksu Latvijas pasta nodaļās 2015. gada septembrī, pie nosacījuma, ja tika izmantots jaunais Latvenergo elektroenerģijas rēķina vai klienta numurs, atsevišķos gadījumos rēķinu apmaksai tika piemērots cits norēķinu pakalpojums (pārvedums uz kredītiestādi skaidrā naudā), šā pakalpojuma komisijas maksa sastāda 1,50 eiro pretēji Latvenergo elektroenerģijas rēķinu apmaksas komisijas maksai – 0,60 eiro. Esam veikuši pasta nodaļu darbinieku informēšanu, kā rīkoties gadījumos, ja tiek veikta jauno Latvenergo elektroenerģijas rēķinu apmaksa, lai turpmāk norēķini tiku veikti ierastajā kārtībā, ieturot 0,60 eiro komisijas maksu,» uzsvēra Eva Puriņa.