Ceturtdiena, 9.maijs

redeem Einārs, Ervīns, Klāvs

arrow_right_alt Latvijā

Vāc parakstus pret apcietinājuma piemērošanu Magonim

LDzSA priekšsēdētājs Savēlijs Semjonovs © F64

Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrība (LDzSA), kas apvieno vairāk nekā 13 000 nozarē strādājošo, aicina ilggadējam Latvijas dzelzceļa vadītājam Uģim Magonim piemērot viņa situācijai atbilstošu un samērīgu drošības līdzekli, kas nebūtu saistīts ar ilgstošu brīvības atņemšanu, informē LDzSA.

LDzSA apkopojusi vairāk nekā 3862 strādājošo parakstus ar lūgumu mainīt drošības līdzekli U.Magonim, no kuriem lielākā daļa jau iesniegta procesa virzītājam. Jāpiebilst, ka parakstu skaits turpina palielināties katru dienu.

Arodbiedrība vienmēr ir iestājusies par tiesiskumu un godprātību, jau gadu desmitiem pārstāvot darbinieku tiesības un aizstāvot strādājošo intereses. Arodbiedrības sadarbība ar U.Magoni kā darba devēja pārstāvi un uzņēmuma vadītāju ir bijusi ļoti konstruktīva un atbildīga. U.Magonis, pildot savus pienākumus, pierādīja sevi kā profesionālu vadītāju, vienlaicīgi saglabājot rūpes un sociālo atbildību par koncernā strādājošiem darbiniekiem.

Arodbiedrības priekšsēdētājs Savelijs Semjonovs: "U.Magonis sabiedrībai nav sociāli bīstams un esošā situācija veido neatgriezenisku psiholoģisko traumu viņa bērniem un ģimenes locekļiem. Tādējādi, ņemot vērā U.Magoņa ģimenes situāciju, kā arī nopelnus Latvijas dzelzceļā strādājošo un uzņēmuma labā, uzskatām par svarīgu paust savu nostāju."

Līdzšinējais Latvijas dzelzceļa vadītājs U.Magonis ļoti prasmīgi spējis līdzsvarot valsts un uzņēmuma intereses, nodrošinot stabilu uzņēmuma finansiālo izaugsmi. 2005.gadā, kad U.Magonis sāka pildīt uzņēmuma vadītāja amata pienākumus, koncerna apgrozījums bija 261,7 miljoni eiro, bet nodokļos tika samaksāti 64,9 miljoni eiro, savukārt jau 2014.gadā koncerna apgrozījums sasniedza 440,09 miljonus eiro, bet valstij nodokļos tika samaksāti 105,1 miljons eiro. Latvijas dzelzceļš kravu pārvadājumu jomā ieņem līderpozīcijas Baltijas valstu dzelzceļa uzņēmumu starpā. Ņemot vērā ģeopolitisko un ekonomisko situāciju, kā arī pieaugošo tranzītkoridoru savstarpējo konkurenci, minētie rādītāji uzskatāmi par augstu sasniegumu. Tas, nenoliedzami, ir liels līdzšinējā Latvijas dzelzceļa vadītāja un viņa komandas personisks nopelns.

Saskarsmē ar kolēģiem un darbiniekiem U.Magonis sevi ir pierādījis kā loģisks, taisnprātīgs un atbildīgs vadītājs, tāpēc Arodbiedrības biedri pauž pārliecību, ka viņš nekādā veidā neizvairīsies un nekavēs izmeklēšanas gaitu, ja tiks piemērots drošības līdzeklis, kas nav saistīts ar brīvības atņemšanu.