Iespējamais "airBaltic" investors vēl nav zaudēts

© F64

Lai gan valdība izšķīrusies pārtraukt sadarbību ar aviokompānijas "airBaltic" konsultantu kompāniju "Prudentia", tās atrastais investors nav zaudēts, un Satiksmes ministrijai (SM) ir iespējas turpināt sarunas. Tomēr investors "mūžīgi negaidīs" un ir nepieciešama izlēmīga rīcība, intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja "Prudentia" vadītājs Kārlis Krastiņš.

Kā uzsvēra Krastiņš, bez investora "airBaltic" nevar attīstīties, jo finansējuma trūkums apdraud jauno lidmašīnu iegādi.

"Prudentia" pārstāvis norādīja, ka par šiem jautājumiem Satiksmes ministrijā ir diskutēts "desmitiem reižu", tomēr lēmumu kavējot neizlēmība. Turklāt jāņem vērā, ka iespējamie investori rindā nestāv.

Viņš arī norādīja, ka pēc sadarbības pārtraukšanas "Prudentia" nodod ministrijas rīcībā visu nepieciešamo informāciju sarunu turpināšanai.

Krastiņš uzsvēra, ka amatpersonu rīcība un baumas par investora reputāciju neveicina investīciju piesaistīšanu. Vienlaikus viņš atzina - ja atklāsies fakti, nevis būs tikai baumas par iespējamā investora reputāciju, tad darījums nenotiks.

"Prudentia" vadītājs arī apliecināja, ka SM stratēģiskā investora piesaistē darot daudz, lai attīstītu sadarbību ar vienu no Ķīnas reģioniem. Ja izdosies vienoties ar Ķīnas investoriem, ieguvēji būšot abas puses.

Kā ziņots, valdība vakar nolēma atteikties no Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" konsultanta "Prudentia" pakalpojumiem. SM līdzšinējo sadarbību ar valdības piesaistīto finanšu konsultantu "airBaltic" jautājumā "Prudentia" vērtē kā profesionālu un vērstu uz noteikto uzdevumu izpildi un kopumā ir pārskaitījusi 518 621 eiro.

Kā pēc valdības sēdes sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V), valstij nav nekādu finansiālu saistību ar lidsabiedrības "airBaltic" finanšu konsultantu "Prudentia" un tā atrasto aviokompānijas iespējamo investoru. Ministrs skaidroja, ka valdība nolēma atteikties no "Prudentia" pakalpojumiem, jo konsultants pārkāpa noslēgto konfidencialitātes līgumu. Viņš arī uzsvēra, ka patlaban neviens investors nav nedz pieņemts, nedz noraidīts. "Kamēr nav noslēgts līgums un investors nav iemaksājis naudu aviokompānijā vai valstī, tikmēr nevienam nekādas prēmijas nepienākas. Valstij nav nekādu finansiālu saistību pret atrasto investoru," uzsvēra Matīss.

Savukārt Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) pēc valdības sēdes žurnālistiem atzina, ka valdības lēmums lauzt līgumu ar "Prudentia" nav saistīts ar lidmašīnu iegādi no ražotāja "Bombardier", bet gan valdībā neizskatītas un neapstiprinātas informācijas noplūšanu. "Satiksmes ministrs nolēma, ka investoru piesaistes procesā nav nepieciešams izmantot "Prudentia" kā konsultantu," uzsvēra Straujuma un apstiprināja satiksmes ministra teikto, ka valstij nav nekādu finansiālu saistību ar "Prudentia" un tās investoru meklējumiem.

Ministru kabinets sadarbību ar "Prudentia" sāka 2011.gadā.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais