Ar saukli "Lai būtu skaidrs! Mēs nepārdosim, ja Tev nav 18!" Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) aicina tirgotājus pievienoties sociālās atbildības kustībai, aģentūru LETA informēja SPKC pārstāve Ilze Arāja.
Kustība izveidota saistībā ar jau sākto SPKC un Veselības ministrijas (VM) kampaņu "Lai būtu skaidrs!", kuras mērķis ir mazināt alkohola lietošanu jauniešu vidū, ierobežojot tā pieejamību tirdzniecības vietās visā Latvijā.
Kā skaidroja SPKC Atkarības slimību riska analīzes nodaļas vadītāja Aija Pelne, Latvijā alkoholisko dzērienu tirdzniecība personām, kuras jaunākas par 18 gadiem, ir aizliegta ar likumu un tirgotāja pienākums ir ievērot likumā noteiktās prasības.
"Mēs aicinām tirgotājus būt sociāli atbildīgiem un ievērot tiesību aktos noteiktās prasības saistībā ar alkoholisko dzērienu tirdzniecību nepilngadīgām personām, pievienojoties kampaņai "Lai būtu skaidrs! Mēs nepārdosim alkoholiskos dzērienus, ja Tev nav 18!," sacīja Pelne.
Arāja stāstīja, ka šobrīd tiek veidota interaktīva karte, kurā tiek atzīmētas visas tirdzniecības vietas, kas pievienojušās kustībai. Kustības dalībnieki tiek arī aicināti tirdzniecības vietās izvietot kampaņas uzlīmes un informatīvos bukletus un iepazīties ar aktuālo informāciju portālā "www.skaidrs.lv". Jau šobrīd kustībā apvienojušās vairāk nekā 500 tirdzniecības vietas visā Latvijā.
Arāja arī piebilda, ka alkoholisko dzērienu pieejamība nepilngadīgām personām Latvijā vērtējama kā augsta - 84% jauniešu norāda, ka alkoholiskos dzērienus iegādāties ir viegli vai ļoti viegli. Tāpēc, lai mazinātu alkoholisko dzērienu lietošanu nepilngadīgo vidū, ir jāierobežo tā pieejamība.
Jau ziņots, ka VM un SPKC sāktā kampaņa "Lai būtu skaidrs!", kuras mērķis ir izglītot vecākus, sabiedrību un tirgotājus par kaitējumu, ko alkohola lietošana nodara jauniešiem, izmaksās 25 000 eiro.