SM: "Pasažieru vilciens" spēs finansēt jauno vilcienu iegādi

© F64

Uzņēmums "Pasažieru vilciens" (PV) spēs finansēt jauno vilcienu iepirkumu, jo uzņēmuma finansiālā situācija ir stabilizēta un darbības rezultāti uzlabojušies, kā arī izstrādāts plāns pasažieru piesaistei, aģentūrai LETA norādīja Satiksmes ministrijā (SM).

 

Tāpat esot izstrādāts plāns tālākai zaudējumu samazināšanai, kā arī papildināti pārvadājuma līguma nosacījumi.

SM esot saskaņojusi PV izstrādāto iepirkuma koncepciju un iepirkuma izsludināšanu. Ministrijā arī atgādina, ka PV valde jau norādījusi, ka pasažieru pārvadājumiem ir ievērojams potenciāls augt, līdz ar to pieaugs arī no pasažieru pārvadājumiem gūtie ieņēmumi, un tie palīdzēs refinansēt vilcienu iegādi.

Iepirkums organizēts tā, lai uzrunātu pēc iespējas plašāku pretendentu loku.

Kā ziņots, AS "Pasažieru vilciens" (PV) būtiski mainīs jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām. Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām.

PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns sacīja, ka patlaban netiks atklāts, ar kādu summu PV rēķinās, pērkot vilcienus, jo daudz būtiskāks kritērijs ir vienas sēdvietas izmaksas. Viņš norādīja, ka saskaņā ar iepirkuma prasībām tam varētu kvalificēties pieci vai seši vilcienu piegādātāji.

LETA jau ziņoja, ka PV izsludinājusi iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Iepirkums paredz 32 vilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja personāla apmācību par vilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.

Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds. Līguma darbības laiks paredzēts 36 mēneši.

Latvijā

Kad pirms vairākiem gadiem publiskoja tā saucamos čekas maisus, uzzinājām daudzu cilvēku vārdus, kuri padomju laikā sadarbojās ar VDK. Bet līdz šim plašāku informāciju par pašiem čekistiem uzzināt bijis neiespējami, jo PSRS specdienesta darbinieku lietas pirms atmodas laika aizveda uz Maskavu. Tomēr iespējams, paveicot milzīga apjoma darbu, vēsturniekiem Latvijas valsts arhīvā būs izdevies atjaunot kaut nelielu daļu no informācijas, kāda izskatījās čekas struktūra no iekšienes, kas bija VDK darbinieki, kuri tad arī vervēja cilvēkus, lai piespiestu sadarboties ar čeku, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".