"airBaltic" investora piesaistes priekšlikums līdz valdībai vēl netiek

© wikipedia

Satiksmes ministrija (SM), nesaņemot "airBaltic" valdes oficiāli iesniegtu priekšlikumu par iespējamā investora piesaisti, kā arī likumā "Par aviāciju" noteiktos atzinumus par izvēlēto finanšu investoru, jautājumu par iespējamā stratēģiskā investora piesaisti aviokompānijai nevirzīs izskatīšanai Ministru kabinetā, aģentūru LETA informēja ministrijā.

 

SM kā akcionārs nacionālajā aviokompānijā "airBaltic" tāpat paziņo, ka patlaban nekādi lēmumi par līgumu slēgšanu ar potenciālo finanšu investoru nav pieņemti un uz valdību netiek virzīti. Joprojām tiekot turpināts darbs pie aviokompānijas stratēģiskā investora piesaistes, kā tas ir paredzēts "airBaltic" restrukturizācijas plānā, lai veiktu flotes modernizāciju un attīstību.

SM kā akcionāru pārsteidzot šāda "Prudentia" rīcība, publiskojot informāciju par iespējama finanšu investora piesaisti aviokompānijai pirms nav veiktas visas likumā "Par aviāciju" noteiktās drošības prasību pārbaudes, tai skaitā juridiskās, finansiālās un tehniskās.

LETA jau ziņoja, ka "airBaltic" ir izdevies piesaistīt finanšu investoru no Rietumeiropas, kas ir gatavs investēt lidsabiedrībā aptuveni 50 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja finanšu konsultāciju uzņēmuma "Prudentia" valdes priekšsēdis Kārlis Krastiņš.

Patlaban ir parakstīts nodomu protokols. Investora vārdu vēl nevarot atklāt konfidencialitātes noteikumu dēļ. Tas esot "solīds Eiropas investors", kurš redzot "airBaltic" konkurētspēju. Darījuma sagatavošanā iesaistīts respektabls juridisks birojs un auditorfirma, kā arī kāda Latvijas banka.

Kā ziņots, kopš 2008.gada "airBaltic" bija finansiālas grūtības, kā rezultātā 2010. un 2011.gadā uzņēmums cieta būtiskus zaudējumus, tam bija negatīvs pašu kapitāls un tika veikti vairāki valsts atbalsta pasākumi. EK 2012.gada novembrī sāka padziļinātu izmeklēšanu, lai novērtētu dažādo pasākumu atbilstību ES noteikumiem par valsts atbalstu. EK pērn konstatēja, ka "airBaltic" pārstrukturēšanas plāns ļaus uzņēmumam kļūt dzīvotspējīgam ilgtermiņā, neradot nepamatotus konkurences traucējumus vienotajā tirgū.

2011.gada nogalē pēc AS "Latvijas Krājbanka" darbības apturēšanas Latvijas valsts no bankas pilnvarnieka par akciju nominālvērtību 224 000 latu iegādājās 47,2% "airBaltic" akciju, kuras bija ieķīlājis aviokompānijas privātais akcionārs BAS. Latvijas valsts savu rīcību skaidroja ar lidsabiedrības privāto akcionāru neizpildītajām saistībām. BAS īpašnieki bija kādreizējais "airBaltic" vadītājs Bertolts Fliks un "Taurus Asset Management Fund Limited". Līdz ar to patlaban Latvijas valstij pieder 99,8% akciju.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais