Vērtējot izteikto izdeju par skolu tīkla sakārtošanas principa "skola tuvāk mājām" piemērošanu nevis 1.-6., bet gan 1.-4.klases skolēniem, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) norādīja, ka pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem izglītības iegūšana dzīvesvietas tuvumā ir īpaši svarīga.
Līdz ar to LIZDA šādu priekšlikumu neatbalsta.
Arodbiedrībā norādīja, ka Izglītības likums paredz iespēju iegūt pirmsskolas izglītību un pamatizglītību bērna dzīvesvietai tuvākajā izglītības iestādē. Arī visu līmeņu valsts plānošanas dokumentos uzsvērts, ka sākumskolas izglītība (1.-6.klase) jānodrošina pēc iespējas tuvāk skolēna dzīvesvietai.
"Domājot par kvalitatīvu un pieejamu izglītību, ir jāpieturas pie vadlīnijām, kas minētas Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam, Latvijas Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam, Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam," uzsvēra arodbiedrībā.
LIZDA norāda, ka sākumskolas izglītība ilgst līdz 6.klasei, un patlaban nav pietiekama, jēgpilna pamatojuma to neņemt vērā pie izglītības iestāžu tīkla sakārtošanas.
Kā ziņots, lai ieekonomētu līdzekļus un racionālāk veidotu skolu tīklu, vairākas pašvaldības izteikušas priekšlikumu principu "skola tuvāk mājām" attiecināt tikai uz 1.-4.klases skolēniem.
Iepriekš notikušajā Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas (V) darba grupā par jauno pedagogu darba samaksas modeli Jēkabpils novada pašvaldības Izglītības un kultūras pārvaldes vadītāja Elga Ūbele piedāvāja izskatīt iespēju pārskatīt skolu tīkla optimizācijas plānā noteikto principu "skola tuvāk mājām" 1.-6.klasei, tā vietā to nodrošinot tikai 1.-4.klasei.
Ūbele aģentūrai LETA norādīja, ka darba grupā šo aicinājumu pozitīvi uztvēra vairākas pašvaldības. Šāds solis būtu apsverams, lai mazinātu pašvaldības izmaksas, algojot pedagogus, kuriem jāvada "vien pāris stundas nedēļā", viņa skaidroja.