Liepājas tramvajos banku karte darbojas līdzīgi kā "e-talons"

© liepaja.lv

Liepājas tramvajos - pagaidām gan tikai testa režīmā - sākusi darboties sistēma, kad par braucienu var norēķināties ar bezkontakta maksājumu karti.

Proti, bezkontakta maksājumu karte būs piesaistīta lietotāja norēķinu kontam bankā un darījumiem tiks izmantoti kontā esošie naudas līdzekļi. Norēķins notiek, karti pieliekot POS terminālim (PIN kods nav jāievada). Pēc kartes pielikšanas pasažieris saņems čeku, kurā neatkarīgi no tā, vai tiek saņemti atvieglojumi 100% vai 50% apmērā, būs norādīta brauciena pilnā cena, tādējādi citiem nebūs iespēja identificēt, kādai sociālai grupai konkrētais pasažieris pieder un kādus atvieglojumus saņem. Naudas līdzekļi pasažierim piešķirto atvieglojumu apmērā tiks ieskaitīti pasažiera bankas kontā darījuma brīdī.
 

Tā vēsta portāls liepāja.lv

Latvijā

Kādēļ akciju sabiedrība “Rīgas siltums” vēlējās būtiski lielākus tarifus siltumenerģijai, pēc tam pārdomāja un pēkšņi vēlējās mazākus, uz kā rēķina tika prasīti zemāki tarifi, vai alkas pēc lielākiem tarifiem mazinātos, ja sabiedrībā neraisītos sašutums, interesi par notiekošo neizrādītu ekonomikas ministrs un akcionārs Rīgas dome; vai mazajiem siltuma ražotājiem ir pamats sūdzēties par grūto dzīvi; kādēļ nedrīkst pieļaut TEC radītā siltuma izkūpināšanu gaisā, kādēļ par nozari atbildīgajām ministrijām un arī Tieslietu ministrijai būtu sabiedrībai jāizskaidro, kā valsts raugās uz iniciatīvu tiesas ceļā no valsts atprasīt miljardus par OIK; kādēļ nepieciešams izmaiņas likumdošanā par ūdens apriti; ko darīt ar izmaksām par abonētās preses izplatīšanu; vai varam prognozēt tarifus pakalpojumiem tuvākajā nākotnē – “nra.lv” saruna ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) priekšsēdētāju Aldu Ozolu.

Svarīgākais