Vairs nav bažu, ka Krievija varētu samazināt dzelzceļa tranzīta kravu apjomu Latvijas virzienā, šodien intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Kā atzina Matīss, pēc nu jau bijušā uzņēmuma "Latvijas Dzelzceļš" vadītāja Uģa Magoņa aizturēšanas izskanējušas bažas, ka Krievija varētu samazināt kravu apjomu.
Tomēr sazinoties ar Krievijas Transporta ministru un kaimiņvalsts dzelzceļa kompānijas "Krievijas dzelzceļš" (RŽD) vadību, noskaidrots, ka satraukumam nav pamata un Krievijas lēmums veikt dzelzceļa sliežu Latvijas virziena remontu neesot saistāms ar kādu notikumu Latvija, proti, Magoņa aizturēšanu.
Matīss norādīja, ka dzelzceļa remonti Krievijā ir ļoti nepieciešami, jo esot posmi, kas ir sliktā stāvoklī un pa kuriem maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir 30 kilometri stundā. Latvijas satiksmes ministrs sacīja, ka esot jāpriecājas par šiem remontiem, jo tas nozīmējot, ka nākotnē kravas varētu būt vairāk. "Neviens neremontē sliedes, ja plānotu samazināt kravu apjomu," sacīja Matīss.
Krievijas pārstāvji uzsvēruši, ka visas ekonomiskās saistības ir spēkā. Arī RŽD vadības maiņa ietekmēs procesus Krievijā, bet ne attiecības ar Latvijas partneriem, sacīja Matīss.
Viņš arī vērsa uzmanību, ka augustā salīdzinājumā ar pagājušā gada augustu kravu tranzīts starp Krieviju un Latviju pieaudzis par 8%.