Ņemot vērā ievērojamo Krievijas rubļa vērtības kritumu un Eiropas Savienības pārtikas preču embargo sekas, Latvijas autopārvadātāju kravu pārvadājumu uz Krieviju samazinājums ir vērojams, tomēr tas nav liels - līdz 7%, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā (ATD).
Kā skaidro direkcijā, salīdzinot Latvijas pārvadātājiem izsniegto Krievijas atļauju skaitu šā gada pirmajā pusgadā ar analogu periodu pērn, to skaits krities par nepilniem 4%. Savukārt vidēji kravas autopārvadājumi uz Krieviju pēdējā gada laikā samazinājušies par 5% līdz 7% procentiem.
Latvijas pārvadātāji aktīvi interesējoties par jaunu tirgu apgūšanu. Šobrīd jau ir parakstīts un ratificēts Latvijas un Mongolijas starpvaldību līgums par starptautiskajiem autotransporta pārvadājumiem, kas paredz atļauju piešķiršanu divpusējiem un trešo valstu pārvadājumiem uz un no Mongolijas. Atļaujas Latvijas pārvadātājiem būs pieejamas, sākot ar 2016.gadu. Pārvadātājiem ir interese arī par pārvadājumiem uz Turkmenistānu, Maroku, Tunisiju un Jordāniju. Ar šīm valstīm turpinās starpvaldību nolīgumu projektu starptautisko autopārvadājumu jomā saskaņošana.
Pieprasījuma pieaugums vērojams kravu pārvadājumiem uz Kazahstānu. Šā gada pirmajā pusgadā jau tika izsniegtas visas atļaujas pārvadājumiem uz un no trešajām valstīm. Trešo valstu atļauju paaugstināts pieprasījums skaidrojams ar Kazahstānas nacionālo likumdošanu - ja Latvijā pārvadātājs iekrauj kravu, kuras izcelsme ir trešās valstis un tā iepriekš atvesta uz Latviju ar autotransportu, tiek uzskatīts, ka šis pārvadājums ir no trešajām valstīm, kam attiecīgi ir nepieciešama atļauja, skaidro direkcijā.
Kazahstāna visām valstīm ievērojami ierobežo trešo valstu atļauju skaitu, tāpēc cerība, ka Latvijas priekšlikums par apmaiņu ar papildu atļaujām tiks atbalstīts, ir neliela.
Kopumā pēdējā gada laikā licencēto kravas pārvadātāju un autopārvadājumos iesaistīto transportlīdzekļu skaits ir nedaudz samazinājies, taču samazinājums nav būtisks, uzsver ATD.